تمام اطلاعاتی که باید در مورد ارز دیجیتال کاردانو بدانید

اخیراً با داغ شدن تب بازار ارزهای دیجیتال، افراد همواره در تکاپوی یافتن یک ارز دیجیتال مناسب و مقرون به صرفه هستند که مناسب با نیازها و بودجه آن‌ها باشد.

اما با وجود ارزهای دیجیتال متنوع و فراوان، افراد تازه کار معمولاً سردرگم می‌مانند و نمی‌دانند کدام ارز را برای خرید یا فروش انتخاب کنند.

به همین منظور، بسیاری از اشخاص مبتدی به کارشناسان ارز دیجیتال مراجعه می‌کنند تا راجع به انواع ارزها اطلاعات کسب کنند. یکی از افراد متخصص ارز دیجیتال که تجربه زیادی در این حوزه دارد، امید فدوی است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت امید فدوی به‌عنوان کارشناس مجرب حوزه ارز دیجیتال و بلاکچین و همچنین استفاده از سیگنال ارز دیجیتال بایننس، اطلاعات کاملی راجع به انواع ارز دیجیتال به دست آوردید و البته سیگنال‌هایی دریافت کنید که درصد خطای آن‌ها بسیار پایین است.

یکی از ارزهای دیجیتال که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم، ارز دیجیتال کاردانو است که اخیراً طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر قصد دارید با این ارز دیجیتال پا به دنیای ترید بگذارید اما اطلاعاتی راجع به آن ندارید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کاردانو چیست؟

در همین ابتدای مطلب دقت داشته باشید که ارز دیجیتال کاردانو را با شبکه بلاکچین آن اشتباه نگیرید. در واقع کاردانو به یک شبکه مبتنی بر بلاکچین گفته می‌شود که نام ارز دیجیتال آن، کاردانو است و با نام اختصاری «Ada» شناخته می‌شود.

شبکه بلاکچین کاردانو برای اموری مانند انتقال پول دیجیتالی و ثبت قراردادهای هوشمند و همچنین ساخت برنامه‌های غیر متمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این شبکه بلاکچین خود را پیشگام در نسل سوم بلاکچین می‌داند و توسط یک معماری چند لایه ساخته شده است. تیم سازنده این پلتفرم معتقد هستند که سرعت و کارمزد تراکنش‌های این شبکه نسبت به شبکه‌های بلاکچین قدیمی، مانند اتریوم بسیار بالاتر است.

از آن‌جایی که اکثر توسعه دهندگان و سازندگان این پلتفرم ژاپنی هستند و از طرفی این پلتفرم از جهات زیادی مشابه به اتریوم است، به آن «اتریوم ژاپنی» نیز گفته می‌شود.

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پلتفرم ارز دیجیتال کاردانو یا هر ارز دیگری، با امید فدوی، متخصص ارز دیجیتال مشورت کنید.

علاوه بر این، اگر در جستجوی یک منبع سیگنال معتبر برای خرید و فروش ارزهای خود هستید، می‌توانید از سیگنال ارز دیجیتال بایننس استفاده کنید که کاملاً قابل اعتماد بوده و میزان خطای آن بسیار کم است.

رمز ارز کاردانو، کریپتوی قدرتمند

گفته شد که ارز دیجیتال کاردانو به‌عنوان نسل سوم رمز ارزها شناخته می‌شود؛ یعنی این رمز ارز در تلاش است با بعضی از مشکلات رایج که در استفاده از بلاکچین در مقیاس بزرگ وجود دارد، مقابله کند.

این ارز دیجیتال، مسائلی مانند مقیاس پذیری، قابلیت همکاری و پایداری را در دامنه بلاکچین قرار می‌دهد. جالب است بدانید زمانی که رمز ارز کاردانو به تازگی وارد میدان شده بود، فقط می‌توانست ۱۰ تراکنش در ثانیه انجام دهد، در حالی که امروزه با استفاده از فناوری جدید، توانایی انجام بالغ بر یک میلیون تراکنش را در ثانیه دارد.

تاریخچه کاردانو

بنیان‌گذار پلتفرم و ارز دیجیتال کاردانو، فردی به نام چارلز هاسکینسون است که خودش قبل از تأسیس پلتفرم کاردانو، یکی از اعضای تیم اتریوم بوده است.

آقای هاسکینسون به همراه تیم خود، پروژه کاردانو را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و حدود دو سال را صرف یافتن راه حل‌هایی برای حل مشکلات و عیب و نقص‌های بیت کوین و اتریوم کرد.

همچنین بد نیست بدانید کاردانو با ساخت فرآیندهای جدید در تأیید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک، مسائل و مشکلاتی مانند مقیاس پذیری در بیت کوین یا قراردادهای هوشمند را در اتریوم حل کرد.

قیمت ارز دیجیتال کاردانو

تمام اطلاعاتی که باید در مورد ارز دیجیتال کاردانو بدانید

واحدهای ارزی کاردانو یا همان Ada ها تعداد محدودی دارند و حداکثر ۴۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ واحد از آن‌ها تولید می‌شود.

قیمت این ارز دیجیتال در تاریخ ۱۰ مهر ۹۶ (۲ اکتبر ۲۰۱۷) با قیمت هر واحد ۰.۰۲ دلار شروع شد و در مدت زمان بسیار کوتاهی، افزایش قیمت جهشی خود را شروع کرد.

سپس قیمت این ارز دیجیتال پر طرفدار تنها پس از گذشت تقریباً ۳ ماه، در ۱۴ دی ۹۶ همزمان با ارزهای دیجیتال دیگر به اندازه ۶.۰۰۰ درصد افزایش یافت و به بالاترین قیمت خود؛ یعنی ۱.۲۲ دلار صعود پیدا کرد.

نحوه عملکرد کاردانو

جالب است بدانید نحوه کارکرد ارز دیجیتال کاردانو با ارزهای دیجیتال مطرح دیگر؛ مانند بیت کوین متفاوت است. روش بیت کوین برای حفظ امنیت شبکه و تأیید تراکنش‌ها، ماینینگ یا اثبات کار (Proof of Work) است، در حالی که کاردانو به این منظور از الگوریتم اثبات سهام (Proof Of Stake) استفاده می‌کند. سوال اینجا است که این روش‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

روش اثبات انجام کار

روش اثبات انجام کار به یک الگوریتم امنیتی گفته می‌شود هدف آن جلوگیری از حمله به شبکه است. کارکرد روش اثبات انجام کار به این شکل است که افراد به‌طور داوطلبانه با اجازه به شبکه برای استفاده از قدرت پردازش سخت افزارهای کامپیوتر خود، به حفظ بهتر امنیت شبکه کمک می‌کند و در ازای آن پاداش دریافت می‌کند.

روش اثبات سهام

یکی دیگر از روش‌های اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌های جدید برای شبکه بلاکچین، روش اثبات سهام است. با استفاده از این روش، افراد می‌توانند برای شرکت داشتن در ایجاد بلاک و اعتبارسنجی تراکنش‌ها، مقدار معینی از ارز دیجیتال مورد نظر را خریداری کنند (مثلاً کاردانو) و آن را در یک کیف پول به شبکه بلاکچین اختصاص دهند.

کیف پول کاردانو

تمام اطلاعاتی که باید در مورد ارز دیجیتال کاردانو بدانید

بهتر است در بحث کیف پول‌های موجود برای کاردانو بدانید با وجود قرار داشتن این ارز دیجیتال در رتبه‌های بالای جدول ارز دیجیتال، تعداد کیف پول‌های عرضه شده برای آن نسبتاً کم است.

در حال حاضر تنها کیف پول رسمی کاردانو، ددالوس یا Deadalus است که فقط قابلیت نصب روی کامپیوتر را دارد. کیف پول ددالوس کاملاً امن و غیر متمرکز است و شما می‌توانید آن را روی سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک اجرا کنید.

البته به‌جز کیف پول رسمی کاردانو، چند کیف پول غیر رسمی دیگر وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها و بدون دانلود بلاکچین، واحدهای کاردونا را ذخیره، دریافت و ارسال کنید. تعداد از رایج‌ترین این کیف پول‌های غیر رسمی به شرح زیر هستند:

  • کیف پول نرم افزاری اتمیک (Atomic)
  • کیف پول نرم افزاری یورویی (Yoroi)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی (Trezor Model T)
  • کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)

البته طبق گزارش‌های منتشر شده، کیف پول ددالوس مشکلات زیادی از قبیل متصل نشدن به شبکه، بلوک‌های همگام سازی و نرسیدن تراکنش به گیرنده دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از کیف پول‌های غیر رسمی که بالا ذکر شد استفاده کنند.

اگر شما هم قصد دارید از این کیف پول‌های غیر رسمی برای ذخیره‌سازی رمز ارزهای خود استفاده کنید، بهتر است بدانید مطمئن‌ترین آن‌ها لجر و ترزور هستند.

مزایا و معایب کاردانو

در صورتی که قصد دارید از رمز ارز کاردانو استفاده کنید، بهتر است با دید باز نسبت به مزایا و معایب آن، این کار را انجام دهید. مزایای استفاده این رمز ارز عبارت‌اند از:

  • تیم توسعه عالی
  • اولین بلاکچین چند لایه
  • محدودیت مقیاس گذاری ندارد.

معایب استفاده از کاردانو به شرح زیر هستند:

  • زنجیره بلوک آن هنوز در حال توسعه است.
  • مشکلات موجود در کیف پول رسمی آن
کد خبر 506460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.