دیالوگ‌ فیلم‌ها تابلوی شهری شد+ عکس

دیالوگ‌ خاص فیلم‌های مطرح کودکان و نوجوانان روی ۳۰۰ تابلوی تبلیغاتی شهر اصفهان نقش بست.

احمد رضایی، رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این باره به خبرنگار ایمنا، گفت: به مناسبت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و بر اساس فیلم‌های به نمایش درآمده در این جشنواره که عموماً فیلم‌های خاص و نوستالژیکی برای دهه‌های مختلف است، تصمیم گرفتیم که دیالوگ‌های خاص فیلم‌های مطرح کودکان و نوجوانان روی ۳۰۰ تابلوی تبلیغاتی در شهر اصفهان نقش ببندد. این فیلم‌ها نیز آثار قوی و جذابی است که از رتبه داران سینما به حساب می‌آید.

وی افزود: برای ساخت بسیاری از فیلم‌ها از آثار ادبیات اقتباس می‌شود. برای نمونه می‌توان به قصه‌های مجید اشاره کرد که از داستان‌های هوشنگ مرادی کرمانی برگرفته شده است از این رو هجدهم تیر ماه، یعنی روز ادبیات کودک و نوجوان، بهانه‌ای برای اقدام به این کار شد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: فیلمنامه‌ها سرشار از دیالوگ است و برخی از آن‌ها، دیالوگ‌هایی قوی در حوزه شهروندی و به خصوص اخلاق شهروندی است. دوری از تهمت و غیبت، عذرخواهی کردن و احترام همچنین حقیقتی مبنی بر این که کودک باید کودکی کند، از جمله مفاهیم اخلاق شهروندی است که در قالب دیالوگ ارائه شده است. برای اجرای چنین ایده‌ای به تماشای ۲۳ فیلم نشستیم و دیالوگ‌هایی بر اساس همین مفاهیم و اصول شهروندی استخراج شد.

رضایی اضافه کرد: پس از استخراج دیالوگ‌ها، در اتاق فکر به شعار تبدیل شد. سعی بر این بود که از شخصیت‌های اصلی فیلم‌ها پوسترهایی طراحی و نام فیلم و کارگردان ذکر شود. حدود ۱۱ طرح از این فیلم‌ها گرفته شده و در ۳۰۰ تابلوی شهری که در اختیار ما هست نصب شده است. این طرح تا پایان تیر ماه برقرار است.

وی درباره اهمیت چنین اقدامی، تصریح کرد: این کار چند وجه دارد، از طرفی مردم با جشنواره‌ای آشنا می‌شوند که ۳۳ دوره است در حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود همچنین کارگردانان و فیلم‌های این حوزه را می‌شناسند از طرفی دیگر متوجه می‌شوند که می‌توان از منظر شهروندی هم به این فیلم‌ها نگاه کرد چرا که حاوی مفاهیم شهروندی نیز هستند.

دیالوگ‌ فیلم ها تابلوی شهری شد + عکس

دیالوگ‌ فیلم ها تابلوی شهری شد + عکس

دیالوگ‌ فیلم ها تابلوی شهری شد + عکس

دیالوگ‌ فیلم ها تابلوی شهری شد + عکس

دیالوگ‌ فیلم ها تابلوی شهری شد + عکس

دیالوگ‌ فیلم ها تابلوی شهری شد + عکس

کد خبر 506404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.