بازگشایی مرز ماهیرود از صبح امروز

سخنگوی گمرک گفت: مرز ماهیرود در خراسان جنوبی (در مرز با افغنستان) از صبح امروز بازگشایی شد اما تبادل کالا به کندی انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از گمرک، سید روح الله لطیفی اظهار کرد: از صبح امروز، با آرام شدن اوضاع در مرز ماهیرود - ابونصر فراهی، خروج کالا از استان خراسان جنوبی برای تجار افغان از سر گرفته شد.

وی افزود: روند خروج کالا به کندی انجام می‌شود و دلیل آن وجود کامیون‌های رها شده افغان‌ها در نقطه صفر مرزی در سمت افغانستان است.

لطیفی تاکید کرد: مسائل مربوط به افغانستان در خارج از حیطه اختیارات گمرک جمهوری اسلامی ایران است و در صورتی که تجار تشریفات ترخیص را انجام دهند مختار خواهند بود تا کالای خود را خارج کنند.

سخنگوی گمرک افزود: در حال حاضر نیز تجار افغان به اراده خود کالای متعلق به خود را پس از انجام تشریفات گمرکی با کامیون‌های متعلق به کشورشان از مرز خارج می‌کنند.

لطیفی گفت: تا این لحظه در گمرک دوغارون خراسان رضوی هنوز تغییری ایجاد نشده و تبادل کالا همچنان متوقف است.

وی خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی به افغانستان توسط تجار افغان از درب کارخانه خریداری می‌شود و کامیون‌های حامل این کالاها هم از نقطه صفر مرزی متعلق به افغانستان هستند، بنابراین مسوولیت محموله‌های تجاری برای رسیدن به مقاصد برعهده تجار و شرکت‌های حمل افغانستانی است.

کد خبر 506321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.