با جاذبه‌های گردشگری اتریش آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری اتریش شامل آبشار کریمل، محله موزه‌ها، غارهای یخی ورفن و موزه تاریخ هنر وین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اتریش یکی از کشورهای محصور در خشکی و واقع در اروپای مرکزی است که دارای جاذبه‌های گردشگری، سنت‌ها و طبیعت بسیار زیبا است. بازدید کنندگان می‌توانند از قصرهای باشکوه با معماری‌های باروک، قلعه‌ها، موزه‌ها و آثار تاریخی این کشور که هرکدام داستان‌های جذابی برای گفتن دارند دیدن کنند. در ادامه شما را با زیباترین جاذبه‌های گردشگری اتریش آشنا می‌کنیم:

آبشار کریمل

این آبشار که دارای ارتفاع ۳۸۰ متر است بلندترین آبشار اتریش محسوب می‌شود و از سه آبشار تشکیل شده است. این آبشار از فراز دره کریملر ایک در سه مرحله به سمت پایین سرازیر می‌شود. آبشار اول ۱۴۰ متر، آبشار دوم ۱۰۰ متر و آبشار سوم ۱۴۰ متر ارتفاع دارد. اطراف این آبشار نیز زیستگاه ۶۲ گونه از پرندگان است. این آبشار در نزدیکی روستای "Krimml" و در پارک ملی "های تارن" در استان "زالتسبورگ" اتریش قرار دارد و سالانه حدود ۴۰۰ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند.

با جاذبه‌های گردشگری اتریش آشنا شوید

غارهای یخی ورفن

غارهای یخی یا آیس‌ریزنولت (Eisriesenwelt)، یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی اتریش محسوب می‌شود. این امپراطوری یخی ۳۰ هزار متر مربع وسعت دارد و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین غارهای یخی قابل دسترس در جهان شناخته می‌شود. دو مسیر باریک ۴۲ کیلومتری در این غارها وجود دارند که به دل کوه‌ها منتهی می‌شود. گردش در تالارهای یخی و آبی که بی‌شباهت به دنیای افسانه‌ای نارنیا نیستند یک تجربه منحصربه‌فرد برای گردشگران خواهد بود.

همانطور که گردشگران از پله‌های چوبی بالا رفته و از راهروهای سیاه و تاریک عبور می‌کنند چراغ‌های کاربیدی راه را برای آنها روشن می‌کنند و مجسمه‌های یخی شگفت‌انگیزی به شکل خرس‌های قطبی، فیل و ستون‌های یخی و دریاچه‌ها از دل تاریکی بیرون می‌آید.

یکی از جاذبه‌های این غارها آیس پالاس (Eispalast) یا قصر یخی است. در این قصر، کریستال‌های یخی با تابیده شدن شعله منیزیم می‌درخشد. یک تونل در این غار وجود دارد که گردشگران را به ۷۰۰ پله هدایت می‌کند. این پله‌ها به سمت ورودی قصر سرازیر می‌شود. حتی اگر هوا بسیار گرم باشد، قدم گذاشتن به داخل این غارها مانند قدم زدن در فصل زمستان است بنابراین افراد باید حتماً با لباس گرم و کفش مناسب وارد غار شود.

مینی‌بوس‌هایی از ایستگاه قطار ورفن (Werfen) به سمت پارکینگ غارهای یخی حرکت می‌کند. از پارکینگ تا ایستگاه تلکابین ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. همچنین افراد می‌توانند تمام راه را پیاده طی کنند، اما صعود به ارتفاع ۱۱۰ متری از دهکده، سفری طاقت‌فرسا خواهد بود.

با جاذبه‌های گردشگری اتریش آشنا شوید

محله موزه‌ها در وین

محله موزه‌ها (MuseumsQuartier)، مجموعه زیبایی از موزه‌ها و رستوران‌ها است و مکان ایده‌آلی برای گذراندن ساعاتی لذت‌بخش و تماشای مردم در عصرهای گرم و مطبوع محسوب می‌شود.

محله موزه‌ها دارای ۹۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی است که شامل موزه لئوپولد (Leopold Museum)، موموک (MUMOK)و کونستهال وین (Kunsthalle Wien)، زوم (ZOOM) می‌شود. محله موزه‌ها یکی از برترین مجموعه‌های فرهنگی در جهان محسوب می‌شود. اگر قصد دارید از چندین موزه دیدن کنید می‌توانید بلیط‌های ترکیبی را خریداری کنید.

بلیط‌های (MQ Type) به قیمت ۲۶ یورو شامل ورودی موزه لئوپولد، موموک، کونستهال وین و تخفیف برای ورودی زوم می‌شود. گردشگران با تهیه این بلیط می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی اجراهای تانزکوارتیر وین هم استفاده کنند.

با جاذبه‌های گردشگری اتریش آشنا شوید

هافبورگ وین

هیچ‌ چیز نمی‌تواند بیشتر از هافبورگ ،(Hofburg) نماد میراث فرهنگی اتریش باشد. قدیمی‌ترین بخش آن شویزرهوف (Schweizerhof) یا محوطه سوئیسی نام دارد که متعلق به قرن سیزدهم است. نام این مکان از روی گارد سوئیسی گرفته شده است که این حوزه را محافظت می‌کردند.

قدمت دروازه سوئیسی (Swiss Gate) به سال ۱۵۵۳ باز می‌گردد. در این حیاط که این دِر بورگ (In der Burg) نام دارد، مجسمه یادبودی از امپراطور فرانتس دوم (Franz II) قرار گرفته است. در این کاخ اکنون دفتر ریاست جمهوری اتریش، آپارتمان‌های کایسر (Kaiserappartments) و موزه‌ها قرار گرفته است. هافبورگ مساحت و تنوع معماری خود را مدیون رقابت قدیمی حاکمان است.

با جاذبه‌های گردشگری اتریش آشنا شوید

موزه تاریخ هنر وین

یکی از جاذبه‌های وین که هر گردشگری باید از آن دیدن کند موزه کونست‌هیستوریشز وینا (Kunsthistorisches Museum Vienna) یا موزه تاریخ هنر است. این موزه آثار برخی از بهترین نقاش‌ها، مجسمه‌سازها و هنرمندان اروپا را در خود جای داده است. موزه در یک ساختمان نئوکلاسیک قرار گرفته است و بنای تاریخی آن با اشیا داخل موزه رقابت می‌کند. مجموعه آثار موزه به دوران روم کلاسیک، مصر و رنسانس مربوط می‌شود.

بعضی از آثار هنری که هرگز نباید دیدن آن‌ها را از دست بدهید شامل برج بابل (Tower of Babel) اثر پیتر بروگل (Pieter Bruegel)، مدونا در میان چمن‌زار (Madonna of the Measow) اثر رافائل و تابستان (Summer) اثر جوزپه آرچیمبولدو (Giuseppe Arcimboldo) می‌شود.

کد خبر 506319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.