شورای ششم جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده را پیگیری کند

سخنگوی کیسمیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده موضوعی جدی است که باید مورد در دوره بعدی مدیریت شهری مورد پیگیری قرار گیرد

به گزارش ایمنا، سید آرش حسینی میلانی در جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر تهران که به بررسی آخرین طرح‌ها و برنامه‌های شرکت کنترل کیفیت هوا و سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در سال ۱۴۰۰ اختصاص داشت، اظهار کرد: کمیته محیط زیست و خدمات شهری از چند هفته پیش با دعوت از شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری در حال بررسی آخرین وضعیت اقدامات، طرح و پروژه‌های مربوط به حوزه خدمات شهری است تا بتواند گزارشی از دستاوردها و اقدامات انجام شده تهیه و گزارش تحویل و تحولی را نسبت به وضعیت موجود به نمایندگان شورای ششم ارائه دهد.

وی اقدامات انجام شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در چهار سال گذشته برای بررسی کیفیت هوای تهران را حرفه‌ای و براساس انتظارات خواند و افزود: آلودگی هوا جزو دو دغدغه اصلی شهروندان تهرانی طی سال‌های گذشته بوده و هست. اگرچه شاخص‌های آلایندگی‌ها با شیب ملایمی کاهنده بوده اما آنچه مهم است، احساس شهروندان نسبت به وضعیت به آنها در ماه‌های آلودگی هوا است.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یکی از اقداماتی که می‌توان انجام داد نظرسنجی از شهروندان نسبت به وضعیت آلودگی هوا و بررسی این موضوع از دید مردم است. آلودگی هوا یک موضوع اجتماعی است و می‌توان براساس نظرات شهروندان، فعالیت‌ها را تنظیم کرده و یک نوع حمایت طلبی برای مقابله با آلودگی هوا را به وجود آورد.

وی به‌روزرسانی گزارش سیاهه انتشار آلودگی هوا به درخواست شورای شهر پنجم را یکی از اقدامات کلیدی در شناسایی منابع تولید آلایندگی دانست و تصریح کرد: هنگامی که سازمان حفاظت از محیط زیست نیز به‌روزرسانی این گزارش را آغاز کرد، این مسئله موجب هم افزایی بیشتری برای شناسایی و کنترل هرچه بیشتر منابع تولیدکننده آلاینده بود و موجب شکل گرفتن یک مطالبه عمومی برای مقابله با صنایع و واحدهای آلاینده در سال ۹۹ شد.

حسینی میلانی بر رفع کمبودهای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از نظر منابع انسانی، تکمیل ایستگاه پایش کیفیت هوا و استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برای پایش از سوی واحدهای مختلف وابسته به شهرداری تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه کاهش آلودگی هوا نباید دچار توقف شود، خاطرنشان کرد: قانون هوای پاک دارای اهداف و تکالیفی است که باید به آنها عمل شود. متأسفانه ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع آلودگی هوا و پیگیری‌های قضائی نشان داد به غیر از شهرداری، سایر دستگاه‌ها اقدامی جدی نسبت به وظایف و تکالیف خود نداشتند. به همین خاطر، گزارش دهی و اطلاع رسانی به هنگام و مرتب نسبت به این مسئله ضروری است.

این عضو هیأت رئیسه شورای شهر خواستار برگزاری جلسات کارگروه آلودگی هوای استانداری تهران برای بررسی افزایش آلاینده ازن در تهران شد و گفت:. در این چارچوب، شهرداری اعتباراتی را در این رابطه با توجه به توان خود در نظر گرفته اما کافی نیست.

حسینی میلانی افزود: مدیریت شهری اعتباراتی را به مجلس شورای اسلامی در رابطه با جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده پیشنهاد داده بود اما کمیسیون تلفیق مجلس هیچ کدام از پیشنهادات مدیریت شهری را مورد تصویب قرار نداد که البته حتماً باید برای بودجه ۱۴۰۱ روند پیگیری و تعامل را قوی‌تر کرد.

وی با اشاره به اضافه شدن ۲۴۰ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران در سال گذشته اضافه کرد: اقدامات خوبی در مورد اضافه شدن ناوگان اتوبوسرانی انجام شد و سال پیش، پس از ۱۰ سال، ۲۴۰ اتوبوس جدید به ظرفیت‌های اتوبوسرانی تهران افزوده شد، هرچند که این تعداد کافی نیست و هنوز اتوبوس‌های فرسوده و قدیمی در تهران مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 506305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.