بازسازی پل اتصال بین اسپانیا و پرتغال+ فیلم

وزیر حمل و نقل اسپانیا از نوسازی پل بین‌المللی گوادیانا خبر داده است که اسپانیا و پرتغال را به هم متصل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حدود ۳۰ سال از ساخت پل بین‌المللی گوادیانا بر فراز رودخانه‌ای به همین نام می‌گذرد و وزیر حمل و نقل اسپانیا از بازسازی آن پیش از فرا رسیدن سالگرد تأسیس پل خبر داده است. پل مرزی گوادیانا که اسپانیا را به پرتغال پیوند می‌دهد در دوم سپتامبر سال ۱۹۹۱ ساخته شد و بازسازی آن، دو ماه قبل از سالگرد احداث این سازه عظیم کابلی به پایان رسید. پروژه با نظارت کامل پدرو فرناندز، نماینده دولت ملی اندلس از بخش‌های خودمختار اسپانیا اجرا شد. وی از تسهیل تردد مردم ساکن در شهرهای مرزی بین دو کشور خبر داد.

مقامات ادعا کرده‌اند که مردم اسپانیا و پرتغال از این پس رفت و آمد بین دو کشور را از طریق این پل به گونه‌ای ایمن‌تر و راحت‌تر تجربه خواهند کرد ضمن این که امکان استفاده امکانات تفریحی در شهرهای مرزی دو طرف پل برای آنان فراهم خواهد شد.

از مهم‌ترین اقداماتی که برای بازسازی پل مرزی گوادیانا شده است می‌توان به نوسازی کابل‌های دو طرف پل، بازسازی بافت بتنی آن، تعویض سیستم‌های روشنایی سراسر پل با نوع مدرن و کم مصرف، زیباسازی سازه و افزودن فضاهای سبز کوچک به آن و در نهایت، اعمال تغییراتی برای افزایش ایمنی وسایل نقلیه در حین تردد اشاره کرد.

لازم ذکر است که طبق قراردادی دوطرفه بین دو کشور در سال ۲۰۰۲ مسئولیت حفاظت از پل به پرتغال واگذار شد با این حال از آن زمان به بعد مسئولان هر دو کشور اقدامات زیادی در این راستا انجام داده‌اند و اسپانیایی‌ها بخش اعظمی از هزینه حفظ پل بین‌المللی را در اختیار مقامات کشور همسایه خود قرار داده‌اند.

کد خبر 506228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.