تجهیز و پشتیبانی شهرداری از گرمخانه‌های تبریز

مدیر کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز محرومیت اجتماعی ناشی از قطع ارتباط خانواده و اجتماع را مهمترین مشکل شهروندان آسیب دیده دانست و بر لزوم رفع این مشکل تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد حسین حسن زاده از حمایت حقوق شهروندان آسیب‌دیده با تجهیز و پشتیبانی گرمخانه‌های شهرداری خبر داد و گفت: متأسفانه مهمترین آسیبی که در ارتباط با آسیب دیدگان اجتماعی و افراد کارتن خواب وجود دارد این است که تعداد قابل توجهی از این افراد توسط خانواده خود طرد شده‌اند و بیش از آنکه به دلیل محرومیت از مسکن به خاطر فقر اقتصادی رنج ببرند از محرومیت اجتماعی ناشی از قطع ارتباط با خانواده و اجتماع آسیب می‌بینند.

وی افزود: گرچه وظیفه شهرداری در قبال افراد کارتن خواب به اسکان در سر پناه موقت آنان محدود می‌شود ولی واقعیت این است که این موارد به حل مشکل اصلی کارتن خواب‌ها منجر نشده و تا زمانی که سیاست گذاری اجتماعی و زمینه بازگشت این افراد به خانواده فراهم نشود چرخه رفت و آمد و تبعات مشکل آفرین ناشی از این رفت و آمد بین خیابان و گرمخانه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به سیاست گذاری ساماندهی کارتن‌خواب‌ها اظهار کرد: این سیاست گذاری نباید محدود به جذب، اسکان و تغذیه این شهروندان باشد بلکه باید با رویکردی جامع‌تر کارتن خوابی و آسیب‌های مرتبط با این پدیده را واکاوی کرد و مسئولیت تمام ارکان و اجزای نظام اجتماعی را در قبال این پدیده روشن ساخت.

وی با اشاره به وضعیت و شرایط فیزیکی شیلترها اظهار کرد: با توجه به اینکه ظرفیت گرمخانه‌ها و وضعیت فیزیکی این مکان‌ها نیاز به مرمت و تغییر مکان دارد شهرداری تبریز به طور مستمر در تلاش است تا شرایط لازم را جهت انتقال محل این گرمخانه‌ها به نقاط دیگر فراهم آورد.

حسن‌زاده تصریح کرد: اداره کل سلامت و اموراجتماعی شهرداری علاوه بر ارائه انواع خدمات پزشکی و درمانگاهی با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی حمایت‌های خود را برای افراد تحت حمایت خود ارائه می‌کند.

وی یادآور شد: این اداره کل نه تنها در هیچ برهه‌ای از زمان از خدمات حمایتی، اجتماعی و درمانگاهی دریغ نورزیده و با نگرش رفع تکلیف به این امر نمی‌نگرد بلکه با اهتمام کامل سعی در بهینه سازی و ساماندهی شرایط این افراد آسیب دیده دارد.

کد خبر 506220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.