۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
لمس طبیعت در زیست پارک مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: پروژه زیست پارک (دهکده طبیعت و خانواده) به عنوان اولین بوستان موضوعی کشور در زمینه آشنایی شهروندان با سبک زندگی روستایی و عشایری در مراحل نهایی اجرا قرار دارد و طی روزهای آینده به بهره برداری می رسد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه زیست پارک مشهد در ادامه توسعه بوستان‌های موضوعی در کلانشهر مشهد از سال گذشته در مجاورت کوه پارک و در ضلع جنوبی بوستان خورشید در فضایی به وسعت بیش از ۲۲ هکتار آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی در مراحل پایانی خود قرار دارد.

وی افزود: در این بوستان منحصر به فرد، تلاش شده تا مسیرها و تسهیلات احداث شده در آن، کاملاً منطبق با توپوگرافی و شیب طبیعی زمین باشد تا از حداکثر زیبایی بصری طبیعی بستر زمین استفاده شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: با توجه به سازه‌های ایجاد شده در این بوستان نظیر چادرهای عشایری و خانه‌های روستایی، شهروندان می‌توانند با سبک زندگی عشایر و روستاییان از نزدیک آشنا شوند که می‌تواند برای بسیاری از شهروندان به ویژه کودکان و نسل جوان تجربه متفاوتی را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: در این مجموعه همسو با محیط زیست هفت فضای گوناگون شامل باغ طبیعی، باغ بازی، حوزه عشایری و بازی‌های محلی و گروهی، باغ‌های دوستی، ورزش، حضور و باغ روستایی تعبیه شده است که هرکدام از کارکردهای متفاوتی برخوردار هستند.

کد خبر 506208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.