بهره‌برداری از ۱۰۰ میلیارد ریال پروژه‌ فاوا در اصفهان

مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: فردا _یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰_ در ادامه برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح»، پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

سید حمیدرضا ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان به عنوان یک سازمان دانش محور، پایه و اساس تحقق شهر الکترونیکی و هوشمند بوده و علی‌رغم پایین بودن اعداد و ارقام بودجه آن نسبت به پروژه‌های عمرانی تأثیرگذار در تحقق اهداف و برنامه‌های مدیریت شهری بسیار چشمگیر است.

وی افزود: در این راستا در سال گذشته حدود ۳۰ پروژه به مرحله پایانی و بهره برداری رسید و در ادامه از ۱۴ پروژه مهم این سازمان رونمایی می‌شود.

مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به رونمایی از فاز دوم طراحی و راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ نظارت تصویری حراست شهرداری، تصریح کرد: این پروژه با هدف تأمین تجهیزات مورد نیاز و نصب و راه‌اندازی سیستم نظارت تصویری  همه دوربین‌های نصب شده در ساختمان‌های مختلف شهرداری اجرا شده است.

وی ادامه داد: طراحی و راه‌اندازی تالار هوشمند شورای اسلامی شهر اصفهان با هدف اصلاح وضع موجود سالن جلسات شورای اسلامی شهر و تبدیل آن به یک تالار هوشمند از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح است.

ابطحی با اشاره به تأمین و راه‌اندازی اتصال برق و شبکه داخلی تجهیزات باکس‌های فیبرنوری ۷۲ نقطه ترافیکی، گفت: این پروژه با هدف نگهداری و پشتیبانی از شبکه فیبرنوری شهرداری و برقراری ارتباطات این شبکه با دوربین‌ها، کنترلرها و تجهیزات ترافیکی ۷۲ تقاطع سطح شهر و معاونت حمل و نقل و ترافیک اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فاز نخست یکپارچه‌سازی سامانه‌های حوزه معاونت مالی، اقتصادی شهرداری اصفهان، افزود: این طرح با هدف تسهیل و شفاف‌سازی همه فرایندهای حوزه معاونت مالی، اقتصادی و ارتباط سامانه جامع درآمد شهرداری با سایر سامانه‌های این معاونت نظیر مالی و امور قراردادها بهره‌برداری می شود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان در خصوص سامانه یکپارچه بودجه و اعتبارات (سیبا)، اظهار کرد: با هدف مدیریت اطلاعات و فرآیندهای مربوط به تدوین، تصویب، تفکیک و تخصیص بودجه و تأمین اعتبارات شهرداری به منظور توزیع عادلانه منابع مالی، پیش بینی نیازهای آینده و شناسایی، جذب و بهره‌برداری از منابع موجود شهرداری، سامانه یکپارچه بودجه و اعتبارات (سیبا) رونمایی می‌شود.

وی با بیان این که سامانه مناقصات شهرداری به نشانی Etender.isfahan.ir با هدف مکانیزه کردن فرآیندهای مربوط به امور قراردادها و امکان برقراری ارتباط با سایر سامانه‌های معاونت مالی، اقتصادی شهرداری از دیگر پروژه‌های آماده رونمایی سازمان فاوا است، تصریح کرد: فاز دوم سامانه کنترل عملیات و مدیریت پروژه‌های شهرداری اصفهان به منظور یکپارچه‌سازی گردش اطلاعات و مدیریت پروژه‌ها در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های اسناد راهبردی شهرداری از جمله سند چشم‌انداز اصفهان و استقرار استاندارد مدیریت پروژه (پی. ام. باک(PMBOK)) اجرا شده است.

ابطحی گفت: سامانه هوشمند و مکان‌مند قراردادهای خدمات شهری و فضای سبز و نگهداری و تعمیرات با هدف ایجاد یک نظام سازمانی مکانیزه و خودکار به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد پیمانکاران دو حوزه مدیریت خدمات شهری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه درگاه جامع الکترونیکی شهرداری اصفهان به نشانی www.isfahan.ir با تاکید بر سیاست‌های آشکار و صریح، بروکراسی شفاف، پاسخگویی در قبال فعالیت‌ها و مشارکت فعال مردم در امور اجتماعی آماده رونمایی است، تصریح کرد: فاز نخست تأمین سامانه میز خدمت شهرداری به نشانی my.isfahan.ir به منظور ارائه خدمات غیرحضوری، کاهش مراجعات، ارتقا رضایت و افزایش اعتماد شهروندان به خدمات شهرداری و ثبت درخواست‌های الکترونیکی شهروندان همچنین سامانه پروفایل شهروندی به نشانی Profile.isfahan.ir با هدف مدیریت یکپارچه اطلاعات شهروندان اصفهان در ارائه خدمات از دیگر پروژه‌های سازمان فاوا به شمار می‌آید.

مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان اظهار کرد: با هدف تسهیل مدیریت اطلاعات متقاضیان انجام فعالیت‌های داوطلبانه و استفاده‌کنندگان از آن فعالیت‌ها در سازمان‌های مردم نهاد، سامانه هر شهروند یک داوطلب به نشانی Davtalab.isfahan.ir رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فاز دوم نقشه ۱:۲۰۰۰ دیجیتال حاشیه شهر اصفهان با هدف تهیه نقشه یک دوهزارم دیجیتال در مناطق دو، هفت، ۱۱، و۱۲ تا انتهای محدوده عکسبرداری شهر به منظور پاسخگویی به شهروندان و ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌های آماری مکان‌مبنا، تهیه نقشه پایه و تمرکز کلیه فعالیت‌های مکانی شهرداری تهیه شده است.

ابطحی ادامه داد: سامانه خدمات نقشه‌ای به نشانی mapservice.isfahan.ir با هدف افزایش شفافیت اطلاعات، حذف رانت‌های اطلاعاتی و دسترسی آسان مخاطبان به اطلاعات نقشه‌های وضع موجود، تصاویر ماهواره‌ای سال‌های ۸۵، ۸۸، ۹۱ و ۹۵ و نقشه‌های هوایی دیجیتال سال ۹۲ نیز آماده رونمایی است.

کد خبر 506207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.