۵۷ درصد کل حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی است

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: نزدیک به نیمی از تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی است به طوری که در دو ماهه ابتدایی امسال نیز ۱۲ نفر از قربانیان حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده‌اند.

علی سلیمانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال حوادث ناشی از کار افزایش داشته است و تقریباً تمام افرادی که دچار حوادث ناشی از کار می‌شوند مرد هستند. توجه به ایمنی در هنگام کار ضرورت دارد تا کمتر شاهد بروز حوادث ناشی از کار باشیم.

وی با اشاره به آمار حوادث ناشی از کار در دو ماهه سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: در دو ماهه ابتدایی سال جاری ۲۱ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و تلفات حوادث کار در دو ماهه ابتدایی سال قبل ۱۲ نفر و همگی مرد بودند، کل تلفات حوادث کار در این مدت ۲۱ نفر و همگی مرد بودند.

سلیمانپور سقوط از بلندی را دارای بیشترین سهم در آمار تلفات حوادث کار دانست و ادامه داد: نزدیک به نیمی از تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی است به طوری که در دو ماهه ابتدایی امسال نیز ۱۲ نفر از قربانیان حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده‌اند و این آمار ۵۷ درصد کل تلفات را در برمی‌گیرد.

وی در خصوص علل دیگر تلفات حوادث کار، افزود: پس از سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت با شش فوتی، ۲۸ درصد از کل تلفات حوادث کار را به خود اختصاص داده و در رتبه دوم دلایل مرگ در حوادث کار قرار دارد.

سلیمانپور با اشاره به افزایش ۲۴.۲ درصدی مراجعه مصدومان حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان در دو ماهه امسال، اضافه کرد: در این مدت ۳۹۵ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۳۶ نفر زن و ۳۵۹ نفر مرد بودند.

کد خبر 506126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.