احداث ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از ساخت ۱۲۰ کیلومتر راه در سالجاری با مجموع قراردادهایی به مبلغ ۴۷۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن، با بیان اینکه امسال جمعاً ۳۳ پروژه عمرانی حوزه مهندسی و ساخت این اداره کل در سطح استان اصفهان در حال اجرا است اظهار کرد: این طرح‌ها شامل ۲۲ پروژه احداث و بهسازی، ۱۰ (تقاطع غیرهمسطح و پل) و یک پروژه ساخت تونل است.

وی با اشاره به اینکه ارزش مالی پروژه‌های امسال مبلغ چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۲۰ کیلومتر راه به مجموعه راه‌های استان اصفهان افزوده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ نیز ۲۱ پروژه راهسازی با ارزش مالی یکهزار و ۸۸۰ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری شد.

قاری‌قرآن اظهار کرد: این اداره کل با بهره‌گیری از شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها»، با جدیت رفع مسائل و مشکلات پروژه‌های نیمه تمام را در دستور کار دارد و تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند. همچنین تنها در صورت تأمین اعتبار لازم و کافی، عملیات اجرایی پروژه جدید آغاز می‌شود.

وی ضمن تشریح آخرین وضعیت برخی از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام در خصوص پروژه باند دوم مبارکه –مجلسی- بروجن گفت: این محور به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های مواصلاتی و شریانی استان اصفهان با استان‌های جنوبی کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۴۱ کیلومتر از این محور در حوزه راه‌های استان اصفهان واقع شده است تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بمنظور ارتقا سطح کیفی، حذف نقاط حادثه‌خیز و تصادفات رخ به رخ، چهار خطه نمودن مسیر را در دستور کار قرارداد لذا عملیات احداث باند دوم این محور از سال ۱۳۸۶ آغاز شد.

قاری‌قرآن یادآور شد: در طی قرارداد اول این پروژه ۱۵ کیلومتر از مسیر با اعتبار بالغ بر ۷۹ میلیارد ریال به بهره برداری رسید. همچنین قرارداد دوم به میزان ۵ کیلومتر بوده و قرارداد سوم مابقی این محور به طول ۲۱ کیلومتر در دست اجرا است.

وی از دیگر طرح‌های عمرانی در دست اجرا این اداره‌کل به پروژه باند دوم کاشان-بادرود اشاره کرد و اذعان داشت: این محور به طول ۵۳ کیلومتر بوده که ۱۲ کیلومتر آن در سال ۱۳۹۹ با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال افتتاح شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۳۲ کیلومتر دیگر از این پروژه نیز در سنوات گذشته به بهره‌برداری رسیده است تصریح کرد: باقیمانده این مسیر در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه در دست اجرا قرار دارد.

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه احداث باند دوم کاشان-برزک-ورکان از دیگر پروژه‌های فعال این اداره کل است گفت: طول کل این پروژه ۲۵ کیلومتر بوده که ۶ کیلومتر آن افتتاح شده و مابقی در دست اجرا است.

وی افزود: این جاده از پرحادثه‌ترین جاده‌های شهرستان تلقی می‌شود که با تکمیل آن شاهد حذف نقاط حادثه‌خیز، تبدیل مسیر به دو بانده مجزا و حذف تقاطع‌ها در ورودی روستاهای نابر، مرق، سادیان هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد: تا به لطف خدا و با همت و تلاش، روحیه‌ای نو، توانی مضاعف و اندیشه‌ای چاره‌ساز بتوانیم خدمات ماندگاری را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ارائه کنیم.

کد خبر 506123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    جاده فریدن به اصفهان واقعا خراب است لطفا رسیدگی کنید