مهاجری: تشکیل دولت فراجناحی در ایران ممکن نیست

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: رؤسای جمهور ایران درگذشته نیز روحیه فراجناحی نداشته‌اند و هرکدام از آنها به یکی از جریان‌های اصلی کشور وابسته بودند بنابراین تشکیل دولت فراجناحی در ایران ممکن نیست.

محمد مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد ترکیب کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت فراجناحی نیازمند بکارگیری اشخاص فراجناحی است و در حال حاضر بین شخصیت‌های سیاسی کشور هیچ چهره فراجناحی وجود ندارد.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، تمام شخصیت‌های سیاسی کشور گرایش‌های خود را مشخص کردند بنابراین تشکیل دولت فراجناحی توسط رئیسی غیر ممکن به نظر می‌رسد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در حال حاضر چهره‌هایی که می‌توانند در جایگاه وزیر در دولت قرار بگیرند به جناح‌های سیاسی کشور وابسته هستند. در صورتی می‌توان از رئیسی انتظار تشکیل دولتی فراجناحی را داشت که خود نیز چهره‌ای فراجناحی باشد در صورتی که وی جریان اصولگرا را در دو انتخابات گذشته ریاست جمهوری کشور نمایندگی می‌کرد.

مهاجری تصریح کرد: رؤسای جمهور ایران درگذشته نیز روحیه فراجناحی نداشته‌اند و هرکدام از آنها به یکی از جریان‌های اصلی کشور وابسته بودند بنابراین تشکیل دولت فراجناحی در ایران ممکن نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: رئیسی به دنبال تشکیل کابینه‌ای بدون حاشیه است، اما بعید است بتواند بدون دخالت دادن احزاب و گروه‌های سیاسی کابینه خود را تشکیل دهد.

مهاجری خاطرنشان کرد: افراد و گروه‌های سیاسی که در جریان تبلیغات انتخاباتی از کاندیدای پیروز حمایت کردند، قطعاً در روند تشکیل کابینه دولت به دنبال سهم خواهی هستند بنابراین احزاب و گروه‌های سیاسی اصولگرایی که از رئیسی حمایت کردند به دنبال کسب جایگاه در دولت خواهند بود.

کد خبر 506118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.