مطالبه دیرینه شهروندان دهدشتی محقق شد

شهردار دهدشت گفت: عملیات مسقف کردن سیل‌بند جنوبی شهر دهدشت محدوده گلزار از «پارک بلوط» واقع در پشت تعاون روستایی آغاز و تا «پارک خاییز» واقع در جلوی استخر شنای دهدشت خاتمه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان تابش نژاد در اینستاگرام خود نوشت:

"کانال‌های روباز شهری یکی از معضلات اساسی و چالش فصل تابستان است که شهروندان ساکن محله‌های در مسیر این سیل‌بندها را آزار می‌دهد.

بوی نامطبوع این کانال‌ها در فصل گرما و پساب فاضلابی که با وزش باد به منزل مردم سرایت می‌کند امانشان را بریده است.

انباشت زباله در کانال هدایت آب‌های سطحی و بوی تعفن فاضلاب معضل تکراری کوی گلزار دهدشت است که ساکنان این محله هرساله با آن مواجه هستند.

هر چند در طی این مدت شهرداری دهدشت بارها و به صورت مستمر بوسیله مینی لودر این سیل بندها را کاملاً پاکسازی می‌کرد ولی جوابگوی حجم عظیم زباله‌ها نبوده است.

با توجه به مطالبه چندین ساله شهروندان کوی گلزار و وعده‌ای که شهردار در ابان ۹۹ برای سر پوش شدن این کانال داده بود عملیات مسقف کردن سیل بند جنوبی شهر دهدشت محقق شد.

لایروبی و پاکسازی کانال‌ها راهکار کوتاه مدت برای رهایی از این مشکل بود؛ تصمیم گرفتیم سیل بندها را مسقف کنیم تا از ورود زباله‌ها جلوگیری شود.

عملیات مسقف کردن سیل‌بند جنوبی شهر دهدشت محدوده گلزار از «پارک بلوط» واقع در پشت تعاون روستایی آغاز و تا «پارک خاییز» واقع در جلوی استخر شنای دهدشت خاتمه می‌یابد.

بعد از اتمام احداث دیوار میانی سیل بند جنوبی شهر دهدشت (دیوار باربر) عملیات مسقف شدن سیل بند از تاریخ ۱۷/۴/۱۴٠٠ آغاز شد.

ساماندهی و مسقف کردن این سیل‌بند در مرحله اجرای پوشش با تیرچه و بلوک ۱۱۰۰ متر مربع انجام خواهد شد.

پیش‌بینی ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها در سال ۱۴۰۰ پروژه مذکور به سمت خروجی شهر دهدشت ادامه پیدا خواهد کرد.

خرید و راه‌اندازی مجدد آب بندها که برای پاکسازی سیل بندهای مسقف که به سرقت رفته بودند ضروری بود و با خرید ۵ پمپ آب بند و دیگر تجهیزات و در مجموع بیش از ۱۵۰ میلیون تومان، بکارگیری و با محافظت بیشتر و ایمن‌تر در برابر سرقت و فرسودگی انها را فعال کرده بود.

اگر این پمپ‌ها به صورت مداوم و مستمر روشن باشند و در فواصل زمانی مشخص و تعیین شده اقدام به بالا و پایین آوردن آب بند نمایند قطعاً کمتر شاهد تجمع پسماندها یا گرفتگی سیل بندها خواهیم بود.

امیدوارم که با تلاش و همت شورا و شهرداری دهدشت این پروژه مهم تعطیل نگردد. "

مطالبه دیرینه شهروندان دهدشتی محقق شد

مطالبه دیرینه شهروندان دهدشتی محقق شد

مطالبه دیرینه شهروندان دهدشتی محقق شد

کد خبر 506048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.