واکسیناسیون عمومی کرونا از فردا در کشور آغاز می شود

وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون عمومی کرونا با قدرت از فردا در سطح کشور شروع می شود.

به گزارش ایمنا، سعید نمکی اظهار کرد: با وجود اینکه در بحث خرید واکسن کرونا دوستان و دشمنان، کم کاری کردند اما از فردا با تزریق روزانه ۴۰۰ هزار دوز واکسن با قدرت تمام واکسیناسیون کرونا شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌ها و کمبودها به دلیل بیماریابی و درمان سرپایی موج چهارم را با کمترین مرگ و میر پشت سر گذاشتیم، خاطر نشان کرد: از دو ماه پیش با نقطه یابی کانون‌های ویروس جهش یافته در استان‌های آذربایجان غربی، یزد، قم، هرمزگان توانستیم از گسترش این ویروس جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: در فروردین ماه سال ۹۹ با وجود دستور سریع رهبری برای تخصیص اعتبار یک میلیارد دلاری به نظام سلامت تاکنون قسمت قابل توجهی از این اعتبار هنوز به دست نظام سلامت نرسیده است.

نمکی با اشاره به اینکه امروز کشور به صادر کننده ماسک و لوازم بهداشتی و دستگاه اکسیژن ساز تبدیل شده است، یادآور شد: در یک سال گذشته ۱۶۰ دستگاه سی تی اسکن، ۴۰۰ آزمایشگاه تشخیص مولکولی و ۴۹۰ دستگاه اکسیژن ساز در سطح کشو نصب شده است.

وزیر کشور با تاکید به اینکه در حال حاضر ۶۰۰ تخت بیمارستانی خالی در سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: در چند روز گذشته ۳ دستگاه اکسیژن ساز نیز در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان نصب شده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز تولید داخلی دارو ۹۲ درصد افزایش یافته و ۳۰ درصد با وجود کرونا از واردات دارو دارای مشابه داخلی جلوگیری شده است.

کد خبر 506021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.