روند قانونی رسیدگی به قطع یا جابه‌جایی درختان

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به روند قانونی رسیدگی به قطع یا جابه‌جایی درختان و اثبات باغ بودن یا نبودن املاک، از شهروندان خواست برای جلوگیری از ضرر و زیان در این زمینه، ضمن اطلاع‌یافتن از متن قوانین مربوطه، روند قانونی را رعایت کنند.

سید عبدالرزاق موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه اخیراً افراد بسیاری درباره قطع و جابه‌جایی درختان و اثبات باغ بودن یا نبودن املاک به شورای شهر مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: این موضوع، از جمله مسائل و مواردی است که به‌دلیل عدم رعایت قانون تبعات و هزینه‌های بسیاری برای افراد کم‌اطلاع به دنبال داشته است.

وی افزود: در همین راستا ضروری است شهروندان از روند قانونی مطلع باشند تا از ضرر و زیان و خسارات جلوگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به آئین‌نامه اجرایی ماده یک قانون «اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها» مصوب شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: متقاضیانی که به هر دلیلی اعم از آفت‌زدگی، بیماری، انگل یا علل غیرعمد دیگر، مانند خشک‌شدن درخت، به مجوز قطع یا جابه‌جایی درخت نیاز دارند، باید تقاضای خود را به کمیسیون موضوع ماده ۷ آئین‌نامه یادشده ارائه کنند.

موسوی گفت: از همین رو، از شهروندان شیراز تقاضا می‌شود که پیش از هر اقدامی از کمیسیون ماده ۷ تقاضای دریافت مجوز کنند.

وی درباره مالک یا ذینفعانی که به مجوز تشخیص باغ‌بودن ملک خود نیاز دارند نیز توضیح داد: این افراد نیز باید درخواست خود را با سوابق و مدارک مربوط به کمیسیون موضوع ماده ۷ ارائه کنند، پس از صدور رأی، مالک یا ذینفع یک ماه زمان دارد تا به رأی کمیسیون اعتراض کند و در نهایت پرونده برای بررسی و اخذ نظر شورای اسلامی شهر به این نهاد ارسال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در صورت عدم ارجاع اعتراض به شورای اسلامی شهر، شهروندان باید موضوع را طی درخواست کتبی به اطلاع این شورا برسانند.

موسوی همچنین درباره وضعیت متقاضیانی که در سال‌های گذشته به آرای مربوط به باغ بودن یا نبودن کمیسیون ماده ۷ معترض بوده‌اند و اعتراضشان در شورای شهر مطرح نشده، گفت: این افراد نیز می‌توانند درخواست کتبی خود را برای بررسی به این شورا ارسال کنند.

کد خبر 505922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.