ممنوعیت توقف در تفرجگاه‌ها/ لزوم همکاری رانندگان در زمان خاموشی تقاطع‌ها

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان این که رانندگان در زمان خاموشی چراغ فرمان تقاطع، برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی رفتار کنند، گفت: تا اطلاع ثانوی توقف هرگونه وسیله نقلیه در حاشیه زاینده‌رود، ناژوان، پارک جنگلی صفه و سایر تفرجگاه‌های اصفهان ممنوع است و مشمول جریمه خواهد شد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان‌های اصفهان، کاشان و اردستان در وضعیت قرمز هستند، اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان تا اطلاع ثانوی توقف هرگونه وسیله نقلیه در حاشیه زاینده‌رود، ناژوان، پارک جنگلی صفه و سایر تفرجگاه‌های اصفهان ممنوع است و مشمول جریمه خواهد شد.

وی در خصوص بی نظمی‌های پیش آمده به دلیل قطعی برق در تقاطع‌ها، افزود: بیش از ۱۱۵۰ تقاطع (اعم از چراغ دار و غیر چراغ دار) شامل ۳۴۹ تقاطع چراغ دار، ۲۰۹ تقاطع چراغ فرمان، ۱۸۰ تقاطع هوشمند، ۱۹ تقاطع فرماندهی عادی و۱۴ تقاطع چشمک زن در کلانشهر اصفهان وجود دارد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه به دلیل کمبود نیرو توان پوشش تمام تقاطع‌ها را نداریم، افزود: در تقاطع‌هایی که از چهار جهت ترافیک جریان دارد امکان کنترل با یک یا دو مأمور پلیس وجود ندارد و این امر تنها با صبوری رانندگان امکانپذیر است و اگر در تقاطعی شهروندی در غیاب پلیس اقدام به مدیریت و فرمان‌دهی کرد رانندگان ملزم به توجه هستند.

لزوم توجه رانندگان در زمان خاموشی تقاطع‌ها به آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی

محمدی با ابراز قدردانی از شهروندانی که در این شرایط احساس مسئولیت داشته و به سایر شهروندان کمک می‌کنند، تصریح کرد: پلیس با هماهنگی ادارات برق استان تمام تلاش خود را در جهت پوشش ترافیکی و تأمین نیروی انسانی در تقاطع‌هایی که دچار قطعی برق می‌شوند به کار گرفته است.

وی افزود: راهکار رفع مشکل چراغ‌های فرمان در تقاطع‌های اصفهان در زمان قطع برق، برق اضطراری یا ذخیره " یو پی اس" یا پنل‌های خورشیدی است که فعلاً در این زمینه اقدامی نشده است.

محمدی گفت: رانندگان در زمان خاموشی چراغ فرمان تقاطع، برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی عبور کنند چرا که در تصادفات رخ داده افسران کارشناس برابر آئین نامه اظهار نظر خواهند کرد.

تعطیلی دفاتر تعویض پلاک و آموزشگاه‌های رانندگی

وی در خصوص تعطیلی دفاتر تعویض پلاک و آموزشگاه‌های رانندگی در شهرهای قرمز اصفهان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا دفاتر تعویض پلاک و آموزشگاه‌های رانندگی به جز خدمات آزمون‌ها و آموزش‌های عملی در کلانشهر اصفهان و شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز (کاشان و اردستان) تا اطلاع بعدی تعطیل است.

کد خبر 505860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.