واقعیت هنرهای خیابانی واردی چیست؟

واردی، شهری زیبا و تاریخی در دانمارک، میزبان تعداد بیشماری دیوارنگاره‌های چشم‌نواز و آثار هنری دیگر در فضاهای عمومی است که البته، حکایت ظهور آن‌ها در شهر از ساکنان آن پنهان مانده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از ما حین قدم زدن در شهرهای خود یا حتی به هنگام سفر در سایر نقاط دنیا، با آثاری هنری در خیابان‌ها مواجه می‌شویم که با زیبایی منحصر به فرد خود، دقایقی چشمان ما را خیره نگه می‌دارد. اگر چه در اغلب موارد زمان زیادی را صرف کشف زیبایی‌های نهفته در هر اثر هنری می‌کنیم با این حال ممکن است تاریخچه ظهور و همچنین علت پیدایش آن‌ها را نادیده بگیریم. واردی دانمارک از شهرهایی است که بیشترین آثار هنری و دیوار نگارهای خیابانی را دارد. واقعیت ظهور این دیوار نگارها تا به امروز از ساکنان شهر پنهان مانده است.

در حال حاضر، حدود ۱۱۱ سازه مجسمه‌ مانند در واردی وجود دارد که در خیابان‌ها، پارک‌ها، فضاهای سبز و سایر مکان‌های عمومی مشابه، گسترش یافته است. ساکنان این شهر زیبا، اگر چه در هفته، زمان خاصی را به بازدید از این سازه‌های اعجاب‌انگیز اختصاص می‌دهند اما تا کنون از تاریخچه و علت ظهور آن‌ها در شهر بی‌خبر مانده‌اند.

واقعیت هنرهای خیابانی واردی چیست؟

اما خبر خوش برای مردم واردی این که اخیراً شهردار در رسانه‌های اجتماعی از آغاز برنامه‌ای برای آگاه‌سازی تمام ساکنان از تاریخچه و علت ظهور دیوارنگاره‌ها و مجسمه‌های هنری شهر سخن به میان آورده است. در این راستا نرم‌افزاری به نام Vizgu به صورت دیجیتالی در اختیار مردم قرار می‌گیرد که می‌توانند از طریق آن به کشف واقعیات در مورد آثار هنری بپردازند یا با حضور در کتابخانه‌ها، موزه‌ها و آژانس‌های گردشگری از اطلاعاتی که تجهیزات دیجیتالی در اختیار آنان قرار خواهند داد بهره‌مند شوند.

جالب است بدانید که نرم‌افزار جدید نه تنها اطلاعات کاملی را در مورد تاریخچه آثار هنری برای علاقمندان فراهم می‌آورد بلکه مسیریابی به سمت مکان‌هایی با بیشترین آثار را نیز برای آن‌ها مشخص می‌کند.

کد خبر 505838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.