شهرک‌های اردبیل فاقد زیرساخت‌های شهری است

عضو منتخب شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: توسعه شهرک‌های اردبیل مطابق با برنامه‌ریزی شهری پیش نرفته و فاقد زیرساخت‌های شهری است

اسفندیار هوشیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: معضلات اساسی شهر یک شبه به وجود نمی‌آید و مسائل و عوامل متعددی به تدریج باعث به وجود آمدن معضلات شهری می‌شود.

وی با بیان این که توسعه شهرک‌های اردبیل مطابق با برنامه‌ریزی شهری پیش نرفته است، افزود: اردبیل یکی از اولین شهرهایی است که در ایران از نظر توسعه فیزیکی در شهرک سازی پیشرفت بسیاری پیدا کرده و بیشترین شهرک‌ها در اردبیل احداث شده است.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان این که یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی شهر تعاونی‌های شهرسازی است، ادامه داد: تعاونی‌ها برای شهروندان و خانه دار شدن آنها پرونده‌هایی را ثبت کرده و زمین‌های بسیاری را به فروش گذاشته‌اند اما اصول کاربردی این است که تعاونی‌ها شهرک سازی های خود را بر اساس توسعه زیر ساخت‌های شهری و امورات مردمی آماده کنند و بعد از آن تحویل شهرداری بدهبد اما هیچ یک از آنها به این ضوابط پایبند نبوده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با وجود توسعه فیزیکی و افزایش شهرک سازی در اردبیل شهروندان از وجود زیرساخت‌های شهری مناسب محروم هستند و تا به امروز مراجع قانونی پیگیر مشکلات شهروندان نبوده و شورا سعی دارد تا بتواند در دوره ششم از این معضل نیز به خوبی عبور کند.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: بالغ بر یک‌هزار هکتار بافت فرسوده در حاشیه شهر وجود دارد که ساماندهی آن‌ها نیازمند برنامه‌ای مدون و اساسی است تا با همدلی، تعامل و مشارکت مدیریت شهری، شورای شهر و سایر دستگاه‌های دخیل در امور شهری بتوانیم این وسعت از فرسودگی و حاشیه‌نشینی را برطرف کنیم.

هوشیار با بیان این که رفع اساسی مشکلات فاضلاب شهری اردبیل از مهم‌ترین دغدغه‌های شهر است، افزود: در حال حاضر میزان تجمع آب‌های سطحی شهر شرایطی ویژه را پیدا کرده و برطرف کردن ایرادات آن به یک معضل دائمی تبدیل شده است.

وی با بیان این که اردبیل دارای ٩٦ هکتار بافت تاریخی و قدیمی بوده که به دور از اصول و قواعد شهرسازی است، تصریح کرد: شهرداری اردبیل تمام توان خود را برای رفع این معضل بکار گرفته اما لازم است همه ارگان‌های مدیریت شهری با تعامل و همفکری شهرداری برای تامین آینده بهتر برای اردبیل با حفظ هویت آن گام بردارند.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر اردبیل خاطر نشان کرد: پروژه‌ای برای ارتقای سیستم فاضلاب شهری اردبیل از خیابان باکری ابتدای بعثت به وسعت ۶۰۰ متر به اجرا در آمده و در برنامه‌های آینده نیز از پل سعدی تا دروازه مشکین ادامه پیدا خواهد کرد اما این امکان وابسته به هماهنگی و تعامل شورای شهر، شهرداری و شرکت آب و فاضلاب است.

کد خبر 505826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.