اعمال قوانین کرونایی جدید برای مسافران فنلاند

دولت فنلاند بر مبنای واکسیناسیون کرونا، ایمنی و انجام تست‌های مربوطه از تصویب قوانین جدیدی برای مسافران در ششم ماه ژوئیه خبر داده و اعلام کرده است این مقررات از دوازدهم ماه اجرا می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت فنلاند به منظور اطمینان خاطر از این که تعطیلات تابستانی و ورود گردشگران به کشور به سرعت گرفتن شیوع بیماری کووید -۱۹ منجر نمی‌شود، مقررات جدیدی برای رفت و آمد مسافران اعمال کرده است. قوانین اعمال شده بسته به وضعیت مسافران، این که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند یا به تازگی از ابتلا به این بیماری بهبود یافته‌اند، فرق می‌کند و برای هر مسافر، متفاوت با دیگری اعمال خواهد شد.

در واقع، برای افرادی که گواهی مبنی بر دریافت واکسن کرونا را در دست داشته باشند هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت و می‌توانند آزادانه به گذراندن تعطیلات تابستانی در هر گوشه از کشور بپردازند. این قانون برای مسافرانی که طی ۶ ماه گذشته به ویروس کرونا آلوده شده‌اند نیز قابل اجرا خواهد بود مشروط بر این که مدرک مستند برای تأیید ادعای خود را در دست داشته باشند.

اعمال قوانین کرونایی جدید برای مسافران فنلاند

افرادی که تنها دوز اول واکسن کرونا را دو هفته قبل از ورود به فنلاند دریافت کرده‌اند و همچنین کسانی که تست کرونا انجام داده‌اند لازم است سه تا پنج روز پس از ورود خود به کشور، دوباره آزمایش کرونا بدهند تا صحت سالم بودن آن‌ها تأیید شود همچنین این گروه باید تا زمان اعلام نتیجه تست خود در محل سکونتشان بمانند تا انتقال ویروس احتمالی آن‌ها به دیگران کاهش یابد.

اما گروه سوم مسافران، یعنی کسانی که هیچ مدرکی مبنی بر دریافت واکسن کرونا، انجام تست یا بهبودی از بیماری را در دست نداشته باشند لازم است دو بار آزمایش کرونا انجام بدهند که یکی در بدو ورود آن‌ها و دیگری، سه تا پنج روز پس از اقامتشان در کشور انجام خواهد شد.

کد خبر 505825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.