انگلیس ۲- دانمارک یک / شگفتی تکمیل نشد، سه شیرها حریف ایتالیا در فینال

تیم ملی انگلیس با پیروزی برابر دانمارک به فینال رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰، شب گذشته از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تیم‌های انگلیس و دانمارک در ورزشگاه ومبلی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه با پیروزی ۲ بر یک انگلیس به پایان رسید.

مرحله نیمه نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰

دیدار تیم‌های انگلیس و دانمارک

ورزشگاه: ومبلی (لندن، انگلیس)

گل‌ها: سیمون کیائر (دقیقه ۳۹، گل به خودی) و هری کین (دقیقه ۱۰۴) برای انگلیس- میکل دامسگارد (دقیقه ۳۰) برای دانمارک

انگلیس: جردن پیکفورد، کایل واکر، لوک شاو، دکلان رایس (۹۵- جوردن هندرسون)، جان استونز، هری مگوایر، هری کین، رحیم استرلینگ، میسون مانت (۹۵- فیل فودنکالوین فیلیپس و باکایو ساکا (۶۹- جک گریلیش (۱۰۶- کیران تریپیر))

سرمربی: گرت ساوتگیت

دانمارک: کسپر اشمایکل، یانیک وسترگارد (۱۰۵- یواناس ویند)، سیمون کیائر، یواکیم مهله، آندریاس کریستنسن (۷۹- یواخیم اندرسن)، توماس دیلینی (۸۸- ماتیاس یانسن)، مارتین بریت‌ویت، کسپر دالبرگ (۶۷- کریستین نورگارد)، میکل دامسگارد (۶۷- یوسف پولسنینس اشترایگر (۶۷- دنیل واس) و پیر امیل هویبرگ

سرمربی: کسپر هیولمند

داور: دنی مکلی (هلند)

شرح بازی:

دومین بازی مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ بین میزبان دو مرحله نهایی یعنی انگلیس و دانمارک برگزار می‌شد. جدال حساس دو تیم در حالی در ورزشگاه مملو از جمعیت ومبلی لندن آغاز شد که انگلیس از حمایت پرشور هواداران خود برخوردار بود، با این وجود جو ورزشگاه تأثیری بر عملکرد خوب دانمارکی‌ها نگذاشته بود و شاگردان هیولمند پا به پای انگلیس به خوبی حمله و دفاع می‌کردند. بازی جذاب و پر سرعت دو تیم در نیمه نخست در دقایقی با برتری دانمارک و در دقایقی با برتری انگلیس دنبال می‌شد تا این که گل زیبای دامسگارد که روی یک ضربه ایستگاهی به دست آمد تعادل را بر هم زد تا میزبان برای اولین بار در این رقابت‌ها گل بخورد و ورزشگاه ومبلی به جز سکوهای تیم مهمان در شوک فرو برود.

انگلیس اما خیلی زود به بازی برگشت و قبل از پایان نیمه نخست روی همکاری خوب مهاجمانش، گل خورده را جبران کرد تا بازنده به رختکن نرود.

در نیمه دوم بازی به اندازه نیمه نخست پر حرارت و جذاب دنبال نشد و حساسیتی که با توجه به تساوی دو تیم بر بازی حاکم شده بود باعث می‌شد تیمی دست به ریسک و هجوم همه جانبه نزند. بازی با تساوی در پایان ۹۰ دقیقه مانند دیگر بازی نیمه نهایی به ۱۲۰ دقیقه کشیده شد. در آغاز وقت‌های اضافه این انگلیس بود که مانند دقایق پایانی نیمه دوم وقت معمول کاملاً بازی را در دست داشت حریف را در چنگ خود قرار داده بود برتری محسوس انگلیس در وقت اضافی اول مثمرثمر بود و آنها در آخرین دقایق وقت اضافی اول روی یک ضربه پنالتی به گل برتری رسیدند.

در وقت اضافی دوم دانمارک هرچه داشت برای زدن گل تساوی به کار گرفت اما انگلیسی‌ها که در این تورنمنت در دفاع عالی بودند در این ۱۵ دقیقه هم مقاومت کردند تا در خانه جشن صعود به فینال را همراه با هواداران خود برپا کنند.

بدین ترتیب انگلیس و ایتالیا برگزار کننده فینال یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه ومبلی خواهند بود.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۳۰- دانمارک) - ضربه ایستگاهی دیدنی دامسگارد از پشت محوطه جریمه انگلیس به تور دروازه پیکفورد چسبید تا این تیم مهمان باشد که ابتدا پیش می‌افتد.

۱-۱ (دقیقه ۳۹- انگلیس) - پاس در عمق کین، در محوطه جریمه دانمارک و پشت مدافعان این تیم به ساکا رسید تا او سریعاً با ارسال یک پاس در دهانه دروازه باعث شود کیائر به اشتباه دروازه خودی را باز کند.

۱-۲ (دقیقه ۱۰۴- انگلیس) - خطای مهله روی استرلینگ را داور پنالتی اعلام کرد. ضربه پنالتی هری کین را ابتدا اشمایکل دفع کرد اما توپ برگشتی توسط کین به گل تبدیل شد.

کد خبر 505810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.