مقایسه گوشی شیائومی Mi 10T Pro 5G و سامسونگ Galaxy S20 Fe 5G+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Mi 10T Pro 5G و سامسونگ Galaxy S20 Fe 5G مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوشی‌های شیائومی پرچمدار را می‌توان آخرین تلاش شرکت‌های بزرگ و بهترین نسخه موجود از فناوری‌های مختلف آن‌ها دانست. این محصولات از بالاترین تکنولوژی‌ها و متریال موجود استفاده می‌کنند و به همین سبب نیز قیمت بالایی دارند. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه پرچم داران گوشی شیائومی Mi 10T Pro 5G با گوشی سامسونگ Galaxy S20 Fe 5G پرداخته می‌شود.

مقایسه Mi 10T Pro 5G و Galaxy S20 Fe 5G از نظر دوربین

Galaxy S20 FE 5G

Xiaomi Mi 10T Pro 5G

دوربین اصلی

۱۲ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

-

-

لنز ماکرو

۳۲ مگاپیکسل

۲۰ مگاپیکسل

دوربین سلفی

۱۶ مگاپیکسل

۱۶ مگاپیکسل

در نگاه اول شاید Mi 10T Pro 5G از نظر دوربین پشت با توجه به بهره‌گیری از لنز اصلی واید ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی و لنز پنج مگاپیکسلی ماکرو برتری قابل توجهی نسبت به دوربین پشت S20 FE 5G که از یک لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی واید، لنز هشت مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم سه برابری اپتیکال و لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید برتری بزرگی داشته باشد.

اگر این دوربین‌ها را دقیق‌تر مقایسه کنیم کیفیت عکس‌ها و فیلم‌ها تقریباً مشابه یکدیگر است و برخلاف انتظار دوربین S20 FE 5G با وجود برتری در قیمت تصویربرداری با زوم اپتیکال برتری محسوسی را از خود نشان می‌دهد. در زمینه زوم با توجه به این‌که Mi 10T Pro 5G دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد همانند S20 FE 5G مجهز به زوم دیجیتال ۳۰ برابری است که در نتیجه عکس‌های گرفته شده با هر دو دوربین تفاوت چندانی در کیفیت نهایی عکس‌ها مشاهده نشده است.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 10T Pro 5G و سامسونگ Galaxy S20 Fe 5G+ لیست جزئیات

از نظر فیلمبرداری با دوربین‌های پشت Mi 10T Pro 5G قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 8K و ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد که این امکان برای کاربران فراهم است که ویدئوهای سینمایی ضبط کنند که این یک برتری نسبت به قابلیت فیلمبرداری 4K در گوشی S20 FE 5G است. S20 FE 5G با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K برتری خود را نسبت به دوربین ۲۰ مگاپیکسلی Mi 10T Pro 5G با قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰ نشان می‌دهد.

مقایسه Mi 10T Pro 5G و Galaxy S20 Fe 5G از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy S20 FE 5G

Xiaomi Mi 10T Pro 5G

چیپست

Qualcomm SM8250 Snapdragon 865

Qualcomm SM8250 Snapdragon 865

پردازنده گرافیکی

Adreno 650 GPU

Adreno 650 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

One UI 3.1

MIUI 12

تنوع حافظه

۶/‏۶۴‬، ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸

۶/‏۶۴، ۱۲۸/۶‬ و ۱۲۸/۸

یکی از بخش‌هایی که گوشی‌ها تلاش می‌کنند در آن خود را به گوشی‌های پرچمدار برسانند همین بخش سخت افزار است؛ جایی که این محصولات به سراغ بهترین تراشه‌های موجود می‌روند و عملکردی بسیار عالی برای انجام کارهای مختلف برای شما به ارمغان می‌آورند. در این دو گوشی رقیب نیز دقیقاً همین اتفاق رخ داده است و هر دو از بهترین تراشه‌ی موجود در دنیای اندرویدی‌ها (البته بهترین تراشه تا قبل از اینکه تراشه اسنپدارگون ۸۸۸ معرفی و به روی گوشی‌های مختلف روانه‌ی بازار شود) یعنی تراشه‌ی هفت نانومتری اسنپدارگون ۸۶۵ بهره می‌برند.

بخش نرم افزاری یک گوشی هوشمند را خیلی نمی‌توان زیر ذره‌بین قرار داد و آن را موشکافانه مورد بررسی کرد، چرا که بخش زیادی از قسمت نرم افزاری گوشی به سلیقه شخصی شما برمی‌گردد و اینکه تا چه حد با هر یک از رابط کاربری‌های موجود می‌توانید ارتباط برقرار کنید.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 10T Pro 5G و سامسونگ Galaxy S20 Fe 5G+ لیست جزئیات

در اینجا Mi 10T Pro 5G از رابط کاربردی Miui 12 بهره می‌برد و در طرف مقابل نماینده سامسونگ هم از رابط کاربری One Ui 3.1 برخوردار است. هر دو گوشی به صورت پیش فرض از اندروید ۱۰ استفاده می‌کنند، اما به‌روزرسانی اندروید ۱۱ برای هر دوی آن‌ها در دسترس است.

مقایسه Mi 10T Pro 5G و Galaxy S20 Fe 5G از نظر صفحه نمایش

Galaxy S20 FE 5G

Xiaomi Mi 10T Pro 5G

نوع نمایشگر

Super AMOLED

IPS LCD

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۶۷ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۰۷ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

در این بخش S20 FE 5G با وجود بهره‌گیری از صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی SuperAMOLED با کیفیت ۱۲۰ هرتزی، قابلیت HDR+ 10، روشنایی فوق‌العاده و حسگر اپتیکال زیر نمایشگر تمام نگاه‌ها را به سمت خود منعطف کرده‌است. اما در مقابل Mi 10T Pro 5G نیز از صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی IPS LCD با نرخ به‌روز رسانی ۱۴۴ هرتزی و قابلیت HDR+ 10 یک صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت برای گیمرها در شرایط نوری مناسب فراهم کرده‌است.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 10T Pro 5G و سامسونگ Galaxy S20 Fe 5G+ لیست جزئیات

مقایسه Mi 10T Pro 5G و Galaxy S20 Fe 5G از نظر طراحی ظاهری

Galaxy S20 FE 5G

Xiaomi Mi 10T Pro 5G

ابعاد

159.8x74.5x8.4 میلی‌متر

165.1x76.4x9.3 میلی‌متر

وزن

۱۹۰ گرم

۲۰۸ گرم

صدای استریو

ندارد

دارد

هر دو گوشی از طراحی بسیار جذابی بهره‌مند است. S20 FE 5G بارنگ‌های یاسی، سورمه‌ای، سبز روشن، سفید، قرمز و نارنجی روشن عرضه شده است؛ همچنین Mi 10T Pro با رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و آبی تولید شده است. در گوشی شیائومی Mi 10T Pro 5G از فریم آلومینیومی با کیفیت و صفحه‌نمایش و در پشت از جنس شیشه با محافظت Gorilla Glass 5 استفاده شده‌است که از این‌نظر در مقایسه با صفحه‌نمایش شیشه‌ای، در پشت پلاستیکی و فریم دور آلومینیومی گوشی سامسونگ S20 FE 5G است گوشی سامسونگ از کیفیت بهتری نسبت به شیائومی در اختیار کاربران قرار داده است.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 10T Pro 5G و سامسونگ Galaxy S20 Fe 5G+ لیست جزئیات

مقایسه Mi 10T Pro 5G و Galaxy S20 Fe 5G از نظر باتری

Galaxy S20 FE 5G

Xiaomi Mi 10T Pro 5G

ظرفیت

چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر

پنج هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۲۵ وات

۳۳ وات

گلکسی S20 FE 5G از باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر بهره می‌برد در حالی که این ظرفیت برای گوشی رقیب پنج هزار میلی‌آمپر است. در زمینه شارژ دهی هر دو گوشی عملکرد رضایت بخشی را ارائه می‌کنند و پرچمدار کره‌ای‌ها با استفاده عادی می‌تواند بیش از یک روز کامل کاربران را همراهی کند. شارژ دهی برای Mi 10T Pro 5G می‌تواند حدود یک و نیم روز است. از طرف دیگر Mi 10T Pro از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند و این در صورتی است که شارژ سریع گلکسی S20 Fe 5G 25 واتی است. این محصول درون جعبه با آداپتور ۱۵ واتی به بازار عرضه شده است.

به لطف شارژ سریع ۳۳ واتی Mi 10T Pro 5G می‌تواند در ۳۰ دقیقه به شارژ ۶۱ درصدی برسد و شارژ کامل آن کمتر از یک ساعت زمان می‌برد. در طرف مقابل گوشی رقیب با آداپتور درون جعبه می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه به شارژ ۳۷ درصد برسد و شارژ کامل حدود یک ساعت و ۳۵ دقیقه زمان می‌برد.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Mi 10T Pro 5G و Galaxy S20 Fe 5G

تا اینجا به مقایسه Mi 10T Pro 5G با Galaxy S20 Fe 5G از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. دو گوشی Mi 10T Pro 5G و Galaxy S20 FE 5G از جهات مختلفی شباهت‌هایی با یکدیگر دارند، اما با توجه به تفاوت‌های ذکر شده در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز خودتان بگیرید.

کد خبر 505789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    21 1
    حیف که پول نداریم، وگرنه میخریدیم چرا اخه ما ایرانیا نباید بتونیم یه گوشی پرچمدار مثل جاهای دیگه بخریم
  • شیائومی IT ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 2
    فقط شیائومی . دارم ، انصافا حرف نداره