واکنش کاخ سفید به ترور رئیس جمهور هائیتی

سخنگوی کاخ سفید ضمن محکوم کردن ترور رئیس جمهور هائیتی گفت، تیم امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا را از این حادثه مطلع خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، جنیفر ساکی، ترور «ژووِنِل موئیز» رئیس‌جمهور هائیتی را «وحشتناک و غم‌انگیز» توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه‌ای گفت، دولت آمریکا در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره این حادثه بوده و تیم امنیت ملی، آن را به اطلاع «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواهند رساند.

ساکی افزود: «این یک جنایت وحشتناک است و بابت این رنج ناشی از این فقدان برای مردم هائیتی که صبح هنگام بیدار شدن از خواب آن را می‌شنوند ابراز تأسف می‌کنیم».

سخنگوی دولت آمریکا در ادامه گفت: «ما این آمادگی را داریم که در کنار آن‌ها ایستاده و هرگونه کمکی که لازم داشته باشند برای آن‌ها فراهم کنیم».

رسانه‌های محلی امروز (چهارشنبه) به نقل از «کلود ژوزف» نخست‌وزیر موقت هائیتی گزارش دادند مهاجمان به سمت محل زندگی رئیس‌جمهور در «پورتو پرنس» پایتخت این کشور تیراندازی کردند که در این حمله همسر وی هم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، علاوه بر رئیس جمهور هائیتی که در این ترور جانش را از دست داد، همسر وی نیز پس از چند ساعت بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان باخت.

خبرنگار روزنامه سوئیسی Le Nouvelliste به نقل از نخست‌وزیر هائیتی گزارش داده این ترور به دست گروهی از کماندوها با حضور «عناصر خارجی» انجام شده است.

منبع: فارس

کد خبر 505750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.