۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
کامل‌ترین ساز کدام است؟

هیچ سازی ناقص نیست، اما بعضی از آنها از گستره صدایی کمتر یا تعداد اجرای نت‌های کمتری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هیچ سازی ناقص نیست، اما بعضی از سازها از گستره صدایی کمتر یا اجرای تعداد نت‌های کمتری برخوردار هستند. هنگامی که از ساز کامل سخن به میان می‌آید، موارد زیر را باید در نظر بگیریم:

وسعت صدایی ساز چیست؟

منظور از وسعت صدایی ساز این است که یک ساز هم صداهای خیلی بم و هم صداهایی خیلی زیر داشته باشد و نوازنده بتواند از آن نت‌های بالا و پایین را دریافت کرد.

وسعت صدایی ساز برای مواردی چون نوازندگی، آهنگسازی و خلاقیت در موسیقی بسیار اهمیت دارد. سازهایی که دارای این ویژگی است کم نبوده، اما بدون شک، یکی از بهترین آنها ساز پیانو است. البته ویلن، کیبورد و گیتار نیز می‌تواند برای این منظور مناسب باشد.

تربیت موسیقایی به چه معنا است؟

منظور از این ویژگی، تربیت گوش موسیقی است که باعث می‌شود نوازنده از موسیقی و صداها درک درستی پیدا کند. معمولاً در موسیقی و برای همه سازها این امکان وجود دارد، اما در سازی مانند ویلن که هیچ جای مشخصی برای نت‌ها وجود ندارد مسلماً این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و نوازندگان این ساز معمولاً از گوش موسیقایی قوی برخورد هستند. برای تقویت این ویژگی آموزش سلفژ بسیار سودمند است.

کامل‌ترین ساز کدام است؟

کدام سازها با یکدیگر همخوانی دارند؟

برای این که نوازنده یک ساز بتواند به راحتی با سازهای دیگر همنوازی داشته باشد، معمولاً فرقی بین سازهای مختلف وجود ندارد و همه سازها را می‌توان با ساز دیگر هماهنگ کرد. موضوع قابل توجه این که معمولاً سازهای ایرانی با سازهای ایرانی و سازهای غربی با هم خانواده خود همخوانی بیشتری دارند.

کدام سازها برای همراهی با خواندن مناسب است؟

بهترین ساز برای همراهی با خواندن، گیتار است که قابلیت نواختن ریتم و آکورد را دارد و افراد می‌توانند به راحتی آهنگ‌های مورد علاقه خود را با آن بخوانند. ساز پیانو نیز برای همراهی با خواندن بسیار مناسب است همچنین این موضوع بستگی به اینکه فرد بتواند با چه سازی و چگونه ارتباط برقرار کند دارد.

سهولت جابجایی و حمل ساز

سازهای سبک تر و مواردی نظیر ساز دهنی و فلوت که از حساسیت کمتری نسبت به تغییر دما برخوردار است، می‌توانند بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای سهولت جابجایی باشد که یکی از گزینه‌های مهم انتخاب ساز مناسب است و ویژگی‌های دیگر نظیر وسعت صدایی ساز و همراهی با خواندن نیز باید قبل از آموزش مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 505749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    0 0
    سلام. ممنون از اطلاعاتتون در مورد موسیقی و فرهنگ