بورس امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس، با رشد ۸۱ رصدی به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۹۶ درصدی به ۱۴۰ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۱۰۳ درصدی به ۹۹ میلیارد تومان رسیده است، وضعیت سودآوری این شرکت مناسب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ سه شنبه ۱۶ تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۸۳۵ واحدی به سطح یک میلیون ۲۸۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۹۶۱ واحدی در سطح ۳۹۲ هزار ۵۸۵ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۰.۰۷ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۲۵ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۲۶ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۳۶۷ و احد رسید.

بورس امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج هزار و ۴۰۰ و شش هزار و ۴۱۵ میلیارد تومان بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد و ۹۳۲ میلیون و دو میلیارد و ۲۶۶ میلیون برگه سهم بود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شرکت ددام

بورس امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد تولید و فروش شرکت

(تمامی عددها در صورت مالی به میلیون ریال است)

بورس امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت رشد ۸۱ درصدی داشته است و به ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

سود ناخالص شرکت رشد ۹۶ درصدی داشته است و به ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص شرکت رشد ۱۰۳ درصدی داشته است و به ۹۹ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص هر سهم معادل با ۱.۰۷۷ ریال می‌باشد که با قیمت ۱۳.۵۴۰ ریالی سهم پی بر ای ۱۵.۴۶ واحد را به خود می‌گیرد.

سرمایه ثبت شده شرکت ۹۲۰ میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته شرکت با رشد ۱۴۱ درصدی به هشت میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. حقوق مالکانه شرکت رشد ۷۸ درصدی داشته است و به ۱۹۶ میلیارد تومان رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با پی بر ای ۱۵.۴۶ واحدی پتانسیل رشد قیمتی بر مبنای p/e را در بلند مدت دارد، وضعیت سودآوری شرکت نیز مناسب است.

(هیچ سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نمی‌باشد و صرفاً بررسی صورت‌های مالی شرکت است)

اخبار بازار بورس

روز سه شنبه ۲۲۲ میلیون دلار در سامانه نیما عرضه شد که ۱۷۰ میلیون دلار معامله با نرخ متوسط ۲۲.۱۴۷ تومان ثبت گردید. حجم معاملات در سامانه نیما به شدت نسبت به هفته‌های قبل افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: قیمت گذاری دستوری توسط وزارت نیرو، سرمایه گذاری در این حوزه را از بین برده است. نیروگاه‌های صنعت برق، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند.

مدیرعامل توانیر می‌گوید: در جلسه امروز و همچنین جلسه‌ای که در شورای امنیت برگزار شد کلیاتی در خصوص محدودیت مصرف برای صنایع تصویب شد. بر این اساس صنایع غذایی مستثنی هستند و صنایع انرژی‌بر باید نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند که از جمله آنها صنایعی همچون فولاد است.

اخبار شرکت‌ها

در بورس کالا، استایرن بوتادین رابر ۳۷۰-۳۸۵ میلیون ریال، ABS شبصیر ۵۶۴ میلیون ریال، الکیل بنزن خطی ۴۰۲ میلیون ریال، اسلب ۱۵۹-۱۶۹ میلیون ریال، تختال SM مبارکه ۱۵۵ میلیون ریال، سیمان تیپ ۵ فله سه هزار و ۷۱۱ هزار ریال، شمش فایرا ۵۵۹ میلیون ریال، شمش فولاد ۱۳۰-۱۳۳ میلیون ریال، ورق گالوانیزه ۲۵۳ میلیون ریال قیمت خورد.

دامداران در نامه‌ای به دفتر رهبر انقلاب با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید شیر خام حدود هشت هزار و ۵۰۰ تومان است، از خرید این محصول با نرخ مصوب دولتی چهار هزار و ۵۰۰ تومان گلایه کردند.

کتوکا سرمایه را ثبت کرد: با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۹۹A-۱۳۱ مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۲ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۵۰ هزار میلیون ریال به‌مبلغ ۷۷۰ هزار میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۳۲۰ هزار میلیون ریال، از محل سود انباشته مبلغ ۳۰۰ هزار میلیون ریال،) در تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۴ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

در مجمع ومعادن گفته شد p/nav شرکت در حال حاضر در حدود ۶۰ درصد قرار دارد. در خصوص طرح‌های در دست اجرا به گندله سازی با ظرفیت پنج میلیون تن در شرکت چادرملو، احداث واحد ذوب ریخته‌گری فولاد اندیمشک، افزایش ظرفیت فولاد ارفع، احداث نیروگاه هزار مگاواتی سیکل ترکیبی در گهر انرژی سیرجان، فولاد کردستان با ظرفیت یک میلیون تن، خط سوم کنسانتره دو میلیون تنی گهر زمین، گندله سازی یک میلیون تنی کنور، فولادسازی ۶۰۰ هزار تنی سرمد اشاره شد.

فاما در یک شفاف سازی نوشت: با توجه به فرسوده بودن ماشین آلات قدیمی، تولید محصولات سنگ‌های سایش و برش در تاریخ ۱۳۹۳/۱۰/۰۱ متوقف گردید. و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ با توجه به خرید، نصب و راه اندازی ماشین آلات تولید سنگ‌های برش و سایش، تولید آزمایشی آن انجام شد.

سازمان خصوصی سازی هشت درصد وبصادر را ۲۸ تیرماه به صورت نقد در قیمت دو هزار و ۵۹۲ ریال یا ۲۰ درصد بالاتر از قیمت تابلو عرضه می‌کند.

در مجمع فاسمین گفته شد بزرگ‌ترین پروژه کالسیمین که در اردیبهشت پارسال افتتاح شد، پروژه so است که از طریق آن قابلیت جذب انواع خاک‌های سرب و روی به کارخانه اضافه شد. پروژه دیگر افزایش ظرفیت کارخانه BZS بود که متأسفانه به ظرفیت اسمی نرسید اما با اعمال تغییرات و اضافه شدن تجهیزات در نیمه دوم سال گذشته تولید این واحد به هزار و ۸۰۰ تن فلز روی در ماه افزایش پیدا کرد." همچنین در خصوص تجدید ارزیابی گفته شد " برای تجدید ارزیابی مقدماتی لازم است. اسناد کارخانه و اراضی شرکت را بررسی می‌کنیم و پس از اخذ مجوزهای لازم اقدامات مقدماتی برای افزایش سرمایه انجام خواهد شد.

سازمان خصوصی سازی ۳۸.۱۳ درصد زپارس را به قیمت ۱۵۰ هزار و ۹۲۰ ریال ۱۳ مرداد عرضه می‌کند.

در مجمع تیپیکو گفته شد در صنعت دارو همگی موافق حذف ارز ترجیحی هستند ولی اثراتی نیز در کل صنعت دارد. از همین رو به نظر می‌رسد این اتفاق در زمستان محقق شود. این تنها یک پیش بینی است. پس از حذف ارز ترجیحی قطعاً تغییر نرخ به نوع دیگری اتفاق خواهد افتاد. تعداد اقلامی که تا به امروز با ارز ترجیحی خریداری می‌شوند حذف شده و تبدیل به ارز نیما می‌شود. این اتفاق در طی این چند ماه نیز رخ داده است.

در مجمع شفن گفته شد: قیمت‌هایی که برای حمل و نقل پرداخت می‌کنیم حدود ۴۳ دلار است که قیمت خوبی است. قطعاً در زمستان قیمت متانول با توجه به مشکلات گازی دنیا از جمله چین بالا خواهد رفت و شرکت از این محل سود بیشتری شناسایی می‌کند.

مدیرعامل «سیتا» با اشاره به عرضه سیمان در بورس کالا گفته: ۶ همت از جیب دلالان خارج شده که بخشی به سود شرکت و بخشی به عنوان کاهش قیمت مصرف کننده، خود را نشان می‌دهد.

مدیرعامل زاگرس در مجمع گفت: در حال حاضر در چین ۳۳۴ دلار در تن می‌فروشیم و با هند به شکل fob کار می‌کنیم که حدود ۲۹۰ دلار است. هزینه حمل هر تن متانول در چین ۴۷ دلار بود که الان به ۴۵ دلار رسیده است. نرخ‌های یوتیلیتی از مبین در سال ۱۴۰۰ فعلاً برمبنای سال ۹۹ است. در ژاپن پول بلوکه شده داریم. با شرکت مبین انرژی خلیج فارس چند جلسه داشتیم. تا حدی بازگشت‌هایی داشتیم. ولی هنوز برای اصلاح قرارداد به نتیجه‌ای نرسیدیم.

در مجمع دماوند گفته شد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبه همچنان وجود دارد که موفق به دریافت آن نشده‌ایم. در خصوص تغییر نرخ برق، پیگیری‌های اساسی انجام داده‌ایم و به نتیجه خوبی رسیده ایم اما زور ما آنقدری نیست که بتوانیم اتفاقی را سریعاً به نتیجه برسانیم. در خصوص پروژه چهارساله انتقال آب از سد ماملوبه نیروگاه نیز پیشرفت ۹۰ درصدی را شاهد هستیم.

اخبار بازارهای جهانی

میزان تولید مس شیلی در ماه می نسبت به ماه قبل افزایش یافت. کالانیش خاطرنشان می‌کند که حجم تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل تضعیف شده است. اطلاعات کمیسیون مس شیلی Cochilco نشان می‌دهد که تولید مس شیلی در ماه می بالغ بر ۴۸۷ هزار و ۲۰۰ تن بوده است. این میزان تولید ۵.۶ درصد بیشتر از آوریل امسال است اما نسبت به ماه می سال گذشته ۱.۱ درصد کاهش داشته است

اختلاف قیمت اسلب و بیلت صادراتی روسیه به عدد معنی دار ۲۴۷ دلاری افزایش پیدا کرده است و این در حالی ست که میانگین اختلاف نرخ این دو طی ۵ سال گذشته به طور متوسط حدوداً ۳۶ دلار بوده است! این اختلاف فاحش در نتیجه بحران کرونا و افت عرضه اسلب نسبت به تقاضای آن بوده است.

نقشه بازار بورس

بورس امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 505725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.