آینده درسدن آلمان در دست شهروندان

مدیران درسدن، مرکز ایالت زاکسن در کشور آلمان، به منظور جذب مردم برای رسیدن به هدف صفر تغییرات اقلیمی تا سال ۲۰۵۰، جنبشی تحت عنوان "شهر ما، اقلیم ما" را ترویج داده‌اند که قرار است آن را در انجمن حفاظت اقلیمی مطرح کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درسدن در هفتم ژوئیه میزبان رویدادی خواهد بود که قرار است با هدف کاهش اثرات جزایر گرمایی برگزار شود. در این مراسم، چهارچوب "شهر ما، اقلیم ما" معرفی خواهد شد که در آن، مردم به مشارکت در کاهش تغییرات اقلیمی و توسعه شهری در آینده سوق داده می‌شوند. اوا یانیگن، وزیر محیط زیست شهر قرار است طی این رویداد، در مورد موج‌های گرمایی و وقوع خشکسالی‌های متعدد در چند سال گذشته سخن به میان آورد و شهروندان را به همکاری در دستیابی به هدف صفر تغییرات اقلیمی دعوت کند.

رویدادی که قرار است در هفتم ماه ژوئیه در زمینه تغییرات اقلیمی برگزار شود، از دو بخش جدا از هم برخوردار خواهد بود؛ در بخش اول، راینر باکه، وزیر سابق امور اقتصادی و انرژی آلمان و مدیر کنونی امور کاهش تغییرات اقلیمی کشور، در زمینه اثرات جزایر گرمایی و نقش مردم در کاهش آن به سخنرانی خواهد پرداخت که پس از پایان جلسه، علاقمندان می‌توانند ادعاهای او را از وب‌سایت شهر دانلود کنند. بلکه قرار است در سخنان خود به چرایی لزوم حفاظت اقلیمی در درسدن و فرصت‌های پیش روی شهر و نقش شهروندان برای پیشگیری از وقوع هر گونه بحران اقلیمی بپردازد.

اوا یانیگن نیز علل مختلف برای ضرورت اعمال اقدامات زودهنگام در راستای کاهش اثرات اقلیمی را در سخنان خود تشریح خواهد کرد و ضمن تاکید بر آغاز اثرات جزایر گرمایی در شهر، دو سال آخر درسدن را به عنوان گرم‌ترین دوران طول تاریخ شهر عنوان خواهد کرد.

در مرحله بعد، افرادی که در رویداد فوق شرکت کرده‌اند می‌توانند هر یک ایده‌های خود را برای کاهش تغییرات اقلیمی در درسدن مطرح کنند که در نهایت، ایده‌های برتر در لیست اولویت‌های شهر برای از میان برداشتن بحران به وجود آمده قرار خواهد گرفت.

آینده درسدن آلمان در دست شهروندان

کد خبر 505719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.