دولت سوم احمدی‌نژاد در راه است؟

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در یک هفته گذشته می‌پردازد:

واکنش واعظی به ادعای تحمیل وزیر از سوی دولت به ابراهیم رئیسی

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: بارها گفته‌ام که دولت در این شرایط بسیار سخت جنگ اقتصادی تلاش زیادی می‌کند تا کشور را اداره کند و کمبودی نباشد. در پی این بودیم تحریم‌ها زودتر برداشته شود، چون با برداشته شدن تحریم‌ها، پول‌های ما از کشورهای مختلف آزاد می‌شود و نرخ ارز پایین می‌آید و با پایین آمدن نرخ ارز، قیمت کالاها کاهش می‌یابد و این خواست ما است.

وی در واکنش به ادعای تحمیل وزیر یا اعضای کابینه از سوی دولت دوازدهم به دولت منتخب گفت: رئیس جمهوری دستور داده است انتقال قدرت آرام داشته باشیم و از طرف دیگر همه اطلاعات خود را در اختیار آقای رئیسی قرار دهیم. می‌خواهیم طوری عمل کنیم وقتی رئیس‌جمهوری منتخب، دولت را تحویل گرفت به اندازه ما اطلاعات داشته باشد. می‌خواهیم همکاری داشته باشیم چون سال ۹۲ کسی با ما همکاری نکرد و ما خود در پی این وزیر و آن وزیر می‌رفتیم و اطلاعات می‌گرفتیم.

جهانگیری: اضافه شدن تولید برق تقریباً غیر ممکن است

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نتیجه بازدید دیروزش از مرکز پایش صنعت برق کشور، گفت: نتیجه بستگی به آثار کار دارد؛ اگر دیدید وضع بهتر شده، بدانید به دلیل تصمیماتی است که اتخاذ شده است.

وی همچنین به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت قطعی‌های مکرر برق در سراسر کشور طی روزهای اخیر پرداخت و اظهار کرد: در حوزه برق باید با مردم صحبت کرد و وضعیت را توضیح داد؛ چراکه برق با زندگی همه مردم ارتباط دارد و مردم به این موضوع حساسیت دارند.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه اضافه شدن تولید برق تقریباً دیگر غیر ممکن است، خاطر نشان کرد: تمام نیروگاه‌ها با تمام ظرفیت ممکن در حال تولید هستند. در زمینه نیروگاه‌های برق-آبی نیز وضعیت سدها برای ما مهم است و بویژه با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود در فصل پاییز، بارندگی در وضع خوبی نیست، باید نسبت به تأمین آب شرب مردم به دقت توجه کرد تا زمانی این موضوع با مشکل روبرو نشود؛ اینها از موضوعاتی است که دولت‌ها باید بیشتر به آن توجه داشته باشند.

جهانگیری تاکید کرد: سقف حجم تولید برق مشخص است و این میزان مصرف است که افرایش می‌یابد؛ مهمترین کاری که وزارت نیرو باید در این زمینه انجام دهد این است که تا جایی که مقدور است مصرف را کاهش داده و فاصله موجود میان تولید و مصرف را مدیریت کند تا آثار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن به حداقل برسد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره عدم پاسخگویی وزیر بهداشت درباره وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان و همچنین وزیر برق در زمینه قطعی‌های برق اخیر تصریح کرد: در این زمینه آقای رئیس جمهوری عذرخواهی کردند و وزرای برق و بهداشت و درمان نیز حتماً وزرا توضیح خواهند داد و من حتماً به وزرا تاکید می‌کنم که در این زمینه توضیحاتی ارائه دهند.

گلایه رضایی از قطعی برق و آب

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه توئیتر خود نوشت: قطعی و کمبود مدام آب و برق شرایط دشوار و غیرقابل تحملی برای مردم صبور ایران به‌وجود آورده است.

دولتمردان اگر نمی‌توانند از پس مسائلی همچون گرانی‌های افسارگسیخته برآیند لااقل باید بتوانند نیازهای ضروری مردم همچون آب و برق را تأمین کنند.

دولت در مدت باقی مانده عمر خود نگذارد مردم بیش از این دچار رنج و مشقت شوند.

حسین مرعشی: احمدی‌نژاد با سیاسی کردن همه نهادها به کشور لطمه زد

حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در رابطه با احتمال حضور اعتدالیون و اصلاح طلبان در کابینه رئیس جمهور منتخب با توجه به شعارهای او عنوان کرد: اینکه از رئیس جمهور انتظار داشته باشیم که کابینه‌اش از دیگر جناح‌های سیاسی باشد انتظار مناسبی نیست. مهمترین نکته‌ای که اگر آقای رئیسی بتوانند عمل کنند مناسب خواهد بود، این است که در سطوح بعد از وزرا، شایسته سالاری را مبنای انتخاب‌ها قرار بدهند و کمتر به سیاسی کاری توجه کنند. این خلاف کاری است که آقای احمدی نژاد انجام داد و در همه سطوح فنی و اجرایی کشور، نگاه سیاسی را اعمال کرد و با سیاسی کردن همه نهادها و بخش‌ها به کشور لطمه زد.

او افزود: امیدواریم آقای رئیسی در معاونت‌های فنی و در حوزه‌های تخصصی اصل را بر تخصص بگذارند تا گرایش سیاسی، اگر این بخش موفق باشد دولت می‌تواند برای کشور کارهای موفقیت‌آمیز انجام بدهد.

دولت رئیسی دولت سوم احمدی‌نژاد است

محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص آرایش سیاسی کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: در چینش کابینه باید رویکرد فراجناحی بودن دیده شود و قبل از اینکه به افراد کابینه نگاه سیاسی شود، به توانمندی و سابقه آنها دقت شود. اکنون شایعه شده که دولت رئیسی، دولت سوم احمدی نژاد است و این به خاطر افرادی است که در اطراف رئیسی هستند.

وی افزود: اگر این شایعه واقعیت داشته باشد، دولت او ناموفق خواهد بود. رئیسی باید کسانی را انتخاب کند که به منافع ملی اولویت می‌دهند. او باید از افراد چابلوس پرهیز کند، زیرا آنها در هر شرایطی دنبال منافع شخصی خود هستند.

روایت فلاحت‌پیشه از فرش قرمز برجام پیش روی رئیسی

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در عرصه بین‌المللی کشور باید وارد تنش زدایی بین‌المللی شود و همه باید تلاش کنند که موضوع احیای برجام و مذاکرات وین به نتیجه برسد.

وی افزود: احیای برجام می‌تواند فرش قرمزی برای دولت منتخب باشد تا بتواند سیاست توسعه گرایانه در ایران را به صورت مناسب‌تری دنبال کند.

کد خبر 505689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.