ظرفیت بیمارستان ‌ها در حال اشباع است/کرونای دلتا مسری‌تر از انواع دیگر

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان این که شرایط سختی از نظر تأمین فضای بیمارستانی داریم، گفت: ظرفیت پذیرش بیمارستان امین که یکی از بیمارستان‌های مرجع کرونا است اشباع شده است و شرایط خوبی پیش رو نداریم همچنین سوش کرونا دلتا مسری‌تر از دیگر انواع ویروس شناخته شده کرونا است.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اصفهان، اظهار کرد: حدود ۹۰۰ بیمار در استان اصفهان به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در بیمارستان بستری هستند، ظرفیت بیمارستان امین که یکی از بیمارستان‌های مرجع کرونا است اشباع شده است و شرایط خوبی پیش رو نداریم.

وی با اشاره به ورود به موج پنجم کرونا، ادامه داد: با توجه به این که همکاران برای تأمین امکانات بیمارستانی مناسب و کافی در شرایط بحرانی تلاش می‌کنند، اما احتمال می‌دهیم شرایط سختی از نظر تأمین فضای بیمارستانی داشته باشیم بنابراین لازم است پروتکل‌های بهداشتی به طور جدی رعایت شود تا بتوانیم روند شیوع بیماری در موج پنجم را تا حدودی کند کنیم.

۷۰ هزار سالمند اصفهانی بالای ۷۰ سال واکسینه نشدند

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با توضیح این که میزان استفاده از ماسک و رعایت دستورات بهداشتی به شدت افت کرده است، افزود: افراد باید از حضور در تجمعات به طور جدی خودداری کنند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری و عادی انگاری نکنند و لازم است افراد در زمان مقرر برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند و واکسیناسیون را به تأخیر نیندازند.

وی در خصوص واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در اصفهان، تصریح کرد: تاکنون حدود ۷۰ هزار نفر از افراد بالای ۷۰ سال در استان اصفهان واکسینه نشدند و برای انجام واکسیناسیون اقدامی نکرده‌اند در این شرایط حساس باید هر چه زودتر برای واکسینه شدن مراجعه کنند.

فدایی با اشاره به افرادی که نوبت دوم واکسیناسیون آن‌ها رسیده است، اضافه کرد: افرادی که زمان واکسیناسیون آنها در نوبت اول یا دوم رسیده است باید بلافاصله برای واکسینه شدن اقدام کنند، چرا که ابتلا به نوع دلتا کرونا بسیار جدی و خطرناک است و افراد مشمول واکسن نباید خود را از دریافت آن محروم کنند.

موردی از ابتلا به سرخک در اصفهان نداشته‌ایم

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان این که سوش کرونا دلتا مسری‌تر از دیگر انواع ویروس شناخته شده کرونا است، افزود: سوش دلتا کرونا بیشتر گروه‌های سنی جوان را درگیر می‌کند و شدت بیماری زایی و پیشرفت بیماری در این نوع از کرونا ویروس بیشتر شده است.

وی در خصوص نتیجه نمونه‌های مشکوک به سرخکی که به تهران ارسال شد، خاطرنشان کرد: چند نمونه مشکوک ابتلا به سرخک که به تهران ارسال شد، هیچ کدام سرخک نبود و موردی از ابتلا به آن در اصفهان مشاهده نشده است، در شرایط حساس کرونا لازم است تا والدین نسبت به واکسیناسیون به موقع کودکان خود اقدام کرده و در این زمینه سهل انگاری نکنند.

کد خبر 505585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.