دولت سیزدهم بدون مذاکره برای حل مشکلات اقتصادی موفق نخواهد بود

یک‌ کارشناس روابط بین‌الملل گفت: دولت سیزدهم بدون مذاکره و احیای برجام در راه حل مشکلات اقتصادی مردم موفق نخواهد بود؛ زیرا مهمترین مؤلفه مشکلات اقتصادی امروز کشور، تحریم‌های ظالمانه آمریکا است.

جلال ساداتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد سیاست‌ خارجی دولت سیزدهم اظهار کرد: سیاست خارجی ایران در راستای سیاست داخلی کشور است، اما متأسفانه عده‌ای در داخل و بر خلاف منافع ملی همواره مخالفت خود را با مذاکرات و توافقاتی که منجر به لغو تحریم‌های ظالمان علیه کشور می‌شد اعلام می‌کردند.

وی افزود: با انعقاد توافق برجام و تعلیق برخی تحریم‌های آمریکا، عده‌ای که منافع خود را در خطر دیدند به تخریب برجام پرداختند زیرا این افراد تامین منافع خود را در تداوم تحریم می‌بینند و با خروج ترامپ از برجام به تضعیف دولت دوازدهم پرداختند تا از هرگونه مذاکره مجدد با کشورهای اروپایی و آمریکا جلوگیری کنند.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: متأسفانه کاسبان تحریم علیرغم وضعیت معیشتی نامطلوب مردم، همواره با هرگونه مذاکره با غرب و احیای برجام مخالفت می‌کنند. این جریانات سعی دارند با مطرح کردن برخی موضوعات و طرح‌ها در مجلس، کشورهای عضو برجام را نسبت به ایران بی‌اعتماد کنند.

ساداتیان اضافه کرد: در حالی که پیش از این انتظار می‌رفت با تشکیل کمیسیون برجام در وین، روند احیای توافق هسته‌ای در دوره‌های ابتدایی به نتیجه برسد اما به دلیل کارشکنی‌های برخی تندروهای داخلی و لابی‌های صهیونیستی، اکنون روند این مذاکرات طولانی‌تر شده است.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم بدون مذاکره و احیای برجام در راه حل مشکلات اقتصادی مردم موفق نخواهد بود زیرا مهمترین مؤلفه بروز مشکلات اقتصادی امروز کشور، وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا است. رئیس‌جمهور جدید برای حل مشکلات بانکی کشور نیازمند پیوستن به لوایح مبارزه با پولشویی است.

این کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به راه مقابله دولت سیزدهم با کاسبان تحریم، خاطرنشان کرد: رئیسی می‌تواند با پشتیبانی رهبر معظم انقلاب، با سیاست‌های تخریبی کاسبان تحریم در داخل کشور مبارزه کند.

کد خبر 505579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.