برق هیچ بیمارستانی قطع نمی‌شود

سخنگوی صنعت برق با تایید خبر الزام کاهش ۹۰ درصدی مصرف برق صنایع تا سه هفته آینده گفت: فیدر هیچ بیمارستانی در قطعی‌های برنامه‌ریزی شده قطع نمی‌شود، فقط ممکن است در حوادث شبکه برای برق بیمارستان‌ها مشکلاتی ایجاد شود که در این زمینه نیز برق اضطراری برای همه بیمارستان‌ها پیش بینی و فعال شده است.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با قطعی برق در بیمارستان‌ها گفت: فیدر هیچ بیمارستانی در قطعی‌های برنامه‌ریزی شده قطع نمی‌شود، بیمارستان‌ها در جدول زمان بندی قطعی برق نیستند، فقط ممکن است در حوادث شبکه برای برق بیمارستان‌ها مشکلاتی ایجاد شود که در این زمینه نیز برق اضطراری برای همه بیمارستان‌ها پیش بینی و فعال شده تا بتوانند در این شرایط به مدار وارد شوند و پس از وصل شدن برق به شبکه سراسری بازگردد.

وی در رابطه با تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر قطعی برق در بیمارستان‌ها منتشر شده اظهار کرد: به نظر می‌رسد این تصاویر بازسازی شده باشد، البته من این تصاویر را مشاهده نکرده ام.

سخنگوی صنعت برق گفت: در رابطه با آسیب قطعی برق به صنایع مرغ داری گفت: سعی شده حتماً از پیش به این صنایع اطلاع رسانی شود تا با قطعی ناگهانی برق مواجه نشوند.

صنایع مصرف برق را تا ۹۰ درصد کاهش دهند

رجبی مشهدی در رابطه با نامه‌ای که از طرف شرکت توزیع برق تهران منتشر شده بود که بر اساس آن از تعدادی از شرکت‌ها سیمانی، خودرویی و فولادی خواسته است تا مصرف برق خود را ۸۰ درصد کاهش دهند، اظهار کرد: با هدف کاهش مصرف برق در این شرایط بحرانی که میزان مصرف برق از تولید آن پیشی گرفته است، در نظر گرفته شد صنایع مصرف برق خود را تا ۹۰ درصد کاهش دهند.

وی افزود: از قبل برنامه‌ریزی شده بود که صنایع میزان مصرف خود را به صورت داوطلبانه کاهش دهند و به دلیل آنکه این کار توسط بسیاری از صنایع انجام نشد، طرح تعطیلات و تعمیرات جایگزین و به صنایع ابلاغ شد. در این طرح تعمیرات واحدها در این ایام اوج مصرف انجام شده و صنایع از مشوق‌های شرکت برق نیز برخوردار خواهند شد. این کار تا دو یا سه هفته آینده انجام خواهد شد تا با عبور از زمان گرمای هوا صنایع بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: اجرای این طرح برای همه صنایع کوچک و بزرگ الزامی است.

کد خبر 505478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.