درخواست یک عضو شورا برای حضور مسئولان وزارت نیرو در صحن شورا

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خواستار حضور مسئولان وزارت نیرو در صحن شورای شهر برای ارائه گزارش در خصوص چرایی بحران به وجود آمده و قطعی های مکرر برق در کشور شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری در جلسه امروز (سه شنبه) شورا طی تذکری در خصوص بحران قطعی برق در کشور گفت: این روزها قطعی مکرر برق در کنار شرایط کرونایی و مسئله بیکاری، هموطنان را دچار مشکلات جدی کرده است و قطعاً تداوم این رویه منجر به بروز بحران‌های بسیار جدی می‌شود. در این شرایط از مدیران انتظار می‌رود، نسبت به پاسخگویی شفاف و صریح در خصوص چالش‌هایی که با آن رو به رو هستند اعم از موانع طبیعی، اعتباری و یا عدم همکاری سازمان‌ها و نهادها اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی گزارش‌هایی که این روزها به گوش می‌رسد، ادامه داد: گزارش‌ها حاکی از این است که در دولت‌های گذشته برای ایجاد زیرساخت‌ها انجام نشده است و اکنون تولید و مصرف برق در کشور سر به سر است، این در حالی است که فعالیت بخش صنعت در کشور ما خوابیده و اگر صنعت فعال شود، قطعاً وضعیت موجود بحرانی‌تر هم خواهد شد.

سالاری ادامه داد: در مقطعی از زمان تصمیم‌گیری شد که نیروگاه‌ها به بخش‌های خصوصی واگذار شود و اکنون وزارت نیرو باید در خصوص این واگذاری‌ها و تأثیر آن در به وجود آمدن وضعیت امروز گزارش دهد. اخیراً نیز گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت ماینرها و مزارع بیت کوین به گوش می‌رسد که مشخص نیست تا چه حد صحت دارد و چه تأثیری در وضعیت موجود دارد.

وی افزود: من از رئیس و هیأت رئیسه شورای شهر درخواست دارم که به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی در جلسه آتی شورا از مسئولان وزارت نیرو و مدیران برق در شهر تهران دعوت کنیم تا به ما و مردم در خصوص وضعیت موجود گزارش دهند.

کد خبر 505449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.