آسفالت ۸۰ درصد خیابان‌های اصلی و فرعی کوشک

شهردار کوشک گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد خیابان‌های اصلی و فرعی کوشک آسفالت شده است.

مجید قربانی رنانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری یک نهاد بسیار مهم و تأثیرگذار در اداره شهرهای یک کشور است و شهردار خوب باید فردی مردمی و اخلاق‌مدار باشد و با توجه به اختیارات و نیاز شهروندان و فرهنگ منطقه، برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت قابل اجرا داشته باشد. شهردار خوب باید مبتکر و در عین حال صاحب استراتژی‌های خاص و استقلال فکری و در اجرای چشم اندازهای خود قاطع باشد و نحوه تعامل با مردم منطقه خود را بشناسد.

وی با بیان این که نگاه مردم به شهرداری صرفاً انجام بعضی وظایف خدماتی و عمرانی نیست، افزود: امروزه در شهری که شهردارانی دانا، آگاه و متخصص زمام امور را به دست می‌گیرند در کنار تخصص و تدین خود می‌توانند مشکلات متعدد شهر را در حوزه‌های مختلف رصد و جهت رفع آن‌ها با برنامه‌ریزی کارشناسان و مدیریت زمان و بودجه بکوشند.

شهردار کوشک ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک شهردار، فرهنگی بودن آن است. یک شهردار با توجه به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی، در ایجاد شهری با نشاط، ایجاد فرهنگسرا برای بانوان و آقایان، ایجاد تأسیسات و ساخت مکان‌هایی برای تجمع مردم و مشارکت‌های آنها جهت اقدامات فرهنگی را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر این که یک شهردار باید مطالبه‌‎گری شهروندان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد تا بتواند در برابر پیشگاه الهی و قضاوت شهروندان سربلند و آزمون خدمتگزاری به مردم شهرش باشد، اظهار کرد: شهردارانی که مدیریت شأن بر پایه علوم و دانش روز دنیا است می‌توانند عوامل مختلف را برای مشارکت در توسعه و آبادانی یک شهر گرد آورده و به نفع شهر و شهروندان از آن استفاده و بهره برداری کنند و بی‌شک تلاش آنها در ساخت و سازها، افزایش سرانه فضای سبز است و اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت با استراتژی‌های مدون است.

قربانی رنانی با بیان این که شهرداران موفق در نحوه خدمت به شهروندان، روش‌های کارآمد و نوین مدیریتی را به کار می‌گیرند و برای اعتلا و پیشبرد برنامه‌ها با دانشگاه‌ها و منابع و مأخذ این سامانه ارتباط برقرار می‌کنند، گفت: قطعاً یک شهردار موفق باید دارای نگاه فرهنگی اجتماعی باشد چرا که به طور مستقیم با فرهنگ، آداب و رسوم مردم سر و کار دارد، شهردار هر شهر باید نحوه تعامل اجتماعی با مردم را بشناسد و بداند بسیاری از معضلات شهری با نگاه درست فرهنگی اصلاح خواهد شد.

وی گفت: شهر کوشک دارای یک بافت قدیمی است که محل راه‌های عبوری و مواصلاتی آن با شهرهای اطراف مانند کهریز سنگ، اصغرآباد و خمینی شهر است.

راه‌اندازی کمیته شهروندی نیاز شهروندان کوشکی

قربانی رنانی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در شهرداری کوشک در چهار سال اخیر، اظهار کرد: در ابتدای فعالیت برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت با استراتژی‌های خاص تعریف کردیم و برای رفع موانع از هیچ تلاشی دریغ نکردیم که خوشبختانه تاکنون ۹۵ درصد برنامه‌ها تحقق پیدا کرده است.

وی با بیان این که در حال حاضر ۸۰ درصد خیابان‌های اصلی و فرعی کوشک آسفالت شده است، تصریح کرد: برای دفع آب‌های سطحی نیز خیابان‌های اصلی و خیابان‌های فرعی کانیوگذاری و آسفالت خیابان‌هایی مانند جنت، مسیر خروجی اصلی به خمینی شهر، سلمان فارسی شهدا، کارگرشمالی، مسیر خروجی به سمت اصغرآباد، خیابان اصلی کوشک و مواصلاتی کهریزسنگ، ضلع غربی این شهر، خیابان امید شرقی امید غربی، خیابان آزادگان غربی و شرقی، بلوار امام خیابان ابوذر، خیابان ولیعصر و ۸۰ درصد فرعی آن، خیابان شهید بهشتی، خیابان گلزار انجام شده است.

شهردار کوشک ادامه داد: با توجه به این که مکان اختصاصی برای بانوان این شهر وجود نداشت اقدام به ساخت باغ بانوان و ورزشگاهی به وسعت ۵۰۰ متر کردیم و توجه ویژه به فرهنگ و نشاط شهروندی نیز در رأس برنامه‌ها قرار گرفت.

وی با بیان این که با راه‌اندازی کمیته شهروندی خواسته و نیاز شهروندان کوشکی رصد و در اولویت قرار گرفت، اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز معاینه فنی، نصب نمادهای زیبا، دیوار نویسی و نقاشی روی دیوارها با توجه به بافت تاریخی شهر کوشک، اجرای تونل‌های نوری در میدان ولیعصر، نماد و گوی نورانی شهید سردار سلیمانی، احداث بوستانی بزرگ و پارک گل محمدی در راستای رفاه حال شهر وندان از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌آید.

قربانی رنانی تاکید کرد: در اجرای کلیه برنامه‌های عمرانی سعی کردیم از نگاه علمی اساتید دانشگاه‌ها و مدیریت‌های نوین دانشگاهی استفاده و با آنها به صورت پیوسته ارتباط داشته باشیم به عنوان مثال مطالعات دفع آب‌های سطحی، چشم‌انداز شهر کوشک و بسیاری از مسائل مربوط به فضای سبز با دانشگاه‌های کشاورزی و دانشکده‌های عمران بازنگری و اجرایی شد.

وی با بیان این که در شهر کوشک با قدمت ۷۰۰ ساله بیش از ۵۰۰ باغ وجود دارد، تصریح کرد: از آنجایی که فضای سبز این شهر عمدتاً درخت است به نوعی این شهر ریه تنفسی شهر اصفهان نیز محسوب می‌شود بنابراین سعی ما نیز بر این بوده که اجازه تغییر کاربری به باغات را ندهیم، گرچه متأسفانه کاهش بارندگی و کم آبی شرایط را برای کشاورزان زحمت کش این منطقه سخت کرده و طبق شنیده‌ها محصولات زراعی آنها با کاهش ۴۰ درصدی رو به رو شده است.

شهردار کوشک گفت: خوشبختانه فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی انجام شده در این شهر باعث شده که مهاجرتی به شهرهای همجوار نداشته باشیم.

وی با بیان این که در شهر کوشک تامین روشنایی شهر به تیرهای چراغ برق محدود نمی‌شود بلکه نمادهای نوری در خیابان‌های اصلی و فرعی، نماد دو رأس اسب چمنی، نقاشی‌ها دیواری، بوستان و پارک چهره این شهر را دگرگون کرده است، افزود: با انجام این اقدامات به افزایش نشاط شهروندان شهر کوشک کمک کردیم.

کد خبر 505427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.