طرح تفصیلی و جامع شهری اروندکنار با مشکلات زیادی رو به رو است

شهردار اروندکنار با اشاره به لزوم انتفاع از بازارچه مرزی، گفت: ایرادات طرح تفصیلی و جامع شهری اروندکنار، بر پیچیدگی‌های بروکراسی اداری افزوده است.

به گزارش ایمنا، ایوب بچاری اظهار کرد: شهرهای کوچکی همچون اروندکنار درآمد چشمگیری از منابع محلی شهرداری ندارند چرا که متأسفانه نه صنعت پویا و فعالی دارند و نه ساخت و ساز چندانی در شهر صورت می‌گیرد.

وی افزود: مشکلات شهر اروندکنار حاصل از چندین سال تلنبار شدن می‌باشد، با این حساب عمده منابع درآمدی شهر از اعتبارات دولتی و واریزی سازمان شهرداری‌ها و ارزش افزوده تأمین می‌شود به تعبیری قوام و دوام شهرداری در شهرهای کوچک وابسته به اعتبارات دولتی است.

شهردار اروندکنار در خصوص منابع محلی نیز گفت: تنها بازارچه مرزی استان در اروندکنار است که هیچ گونه استفاده‌ای برای شهر ندارد و از طرف دیگر وضعیت صیادی که فعلاً تنها منبع درآمدی است با مشکلات فراوانی مواجه است.

وی ادامه داد: با وجود مشکلاتی که در بحث درآمدهای کوششی در موضوع تأمین اعتبارات از امکانات و منابع محلی غافل نیستیم و اطلاع رسانی، آموزش، فرهنگ سازی و جلب اعتماد عمومی از اهمّ اقدامات ما در این خصوص است تا مردم شهر اطمینان حاصل کنند که پرداخت به موقع عوارض و مشارکت آنها اقدامی در جهت ارتقای سطح خدمات و رفاه خود بوده و در این مسیر با مجموعه شهرداری همسو و همراه شوند.

بچاری با اشاره به پروژه‌های نیمه‌کاره گفت: یکی از اولویت‌های بنده در بدو پذیرش مسئولیت شهرداری، تکمیل پروژه جمع آوری آب‌های سطحی بوده که بخشی از آن در سنوات قبل انجام گرفته و اکنون وضع آن به معضلی از نظر بهداشتی و شهرسازی تبدیل شده است؛ این پروژه در مرحله تعیین تکلیف پیمانکار است که به زودی شاهد آغاز مجدد پروژه خواهیم بود.

وی عنوان کرد: در بحث پروژه تعریض پل‌ها نیز که از سال ۹۷ در بلاتکلیفی به سر می‌برد در صدد تعیین تکلیف و راه اندازی آن هستیم.

شهردار اروندکنار با اشاره به مشکلات شهرداری گفت: یقیناً شهر اروندکنار دارای پتانسیل‌های بالقوه بسیاری است، اما حجم بدهی انباشته شهرداری و مطالبات به حق پیمانکاران و ارباب رجوع‌ها که از بدو ورود تمامی برنامه ریزی های صورت پذیرفته را تحت تأثیر قرار دهد و خدمات رسانی به شهروندان را دچار مشکلی کند.

وی ادامه داد: شهر اروندکنار می‌تواند با آب و هوای مطلوب و دلپذیر در فصول مختلف سال میزبان سیل انبوه گردشگران از نقاط مختلف کشور باشد که شهروندان فهیم اروندکنار با روحیه مهمان نوازی خود همواره بر این مهم صحه گذاشته و با مشارکت مؤثر در امور عام‌المنفعه وبا کمک به طرح‌های عمرانی و با مشارکت در پرداخت هزینه‌ها به صورت مادی و معنوی همواره یار و یاور شهرداری و گردشگران بوده اند.

بچاری با اشاره به نقاط ضعف و قوت شهرداری گفت: طرح تفصیلی و جامع شهری دارای اشکالات فراوان بوده و نداشتن حریم مصوب شهر باعث ایجاد مشکل در بروکراسی اداری شد و به سبب آن زمان صدور پروانه طولانی و باعث نارضایتی شهروندان شده است که در این دوره میانگین زمان صدور پروانه ساختمانی از شش ماه به یک ماه کاهش داده‌ایم.

وی گفت: در این دوره مدیریت شهری مقدمات اتوماسیون شهرداری در دستور کار بوده و هم اکنون اقدامات قانونی مربوطه صورت پذیرفته و راه اندازی شده است.

منبع: فارس

کد خبر 505413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.