تولیدات گلخانه‌ای صرفه‌جویی بسزایی در مصرف آب دارد

شهردار باغبادران گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر باغبادران در تلاش است از تمام ظرفیت‌های قانونی خود در راستای مانع زدایی از مسیر رونق تولید داخلی و اشتغالزایی بهره گیرد.

حجت الله امینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان را ایجاد فرصت‌های اشتغال و کسب و کار پر رونق برای نسل جوان دانست و اظهار کرد: شهرداری‌ها از مهم‌ترین مراکزی به شمار می‌روند که با حجم نیروی کارگری قابل توجه، بر پایداری اشتغال و کاهش تنش در جامعه کارگری تأثیر مستقیم دارند و با همکاری بخش خصوصی علاوه بر رشد، آبادانی شهر می‌توانند گام‌های مؤثری را در ایجاد اشتغال بردارند.

وی با بیان این که شهرداری باغبادران در تلاش است از تمام ظرفیت‌های قانونی خود در راستای مانع زدایی از مسیر رونق تولید داخلی و اشتغالزایی بهره گیرد، افزود: از برنامه‌های مدیریت شهری باغبادران در جهت تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها بحث تسهیل در ایجاد اشتغال شهروندان با پیگیری در تسریع راه‌اندازی شهرک مشاغل کارگاهی در این شهر ساحلی است.

شهردار باغبادران تصریح کرد: با همکاری ادارات ذی‌ربط به ویژه اداره راه و شهرسازی استان روند تملک اراضی مورد نظر احداث شهرک مشاغل کارگاهی باغبادران در مراحل قابل قبولی قرار دارد و حرکت در این مسیر علاوه به توجه به منویات مقام معظم رهبری تحقق یکی از مطالبات شهروندان در خصوص ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و حل مباحث ترافیکی شهر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف شهرداری باغبادران که می‌تواند به‌عنوان یک محرک در مسیر ایجاد اشتغال مؤثر باشد احداث شهرک گلخانه‌ای شهر است.

امینی اضافه کرد: احداث شهرک گلخانه‌ای در شهر باغبادران، علاوه بر حرکت در مسیر شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌ها است، از طرف دیگر زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم تعداد قابل توجهی را نیز فراهم خواهد کرد.

وی با بیان این که تولیدات گلخانه‌ای صرفه‌جویی بسزایی در مصرف آب به همراه دارد، عنوان کرد: شهر باغبادران دارای خاک مناسب، آب با مزایای طبیعی بسیاری است از این رو با تولید گل و گیاه تزئینی همچنین صیفی‌جات می‌توان درآمدزایی و تراکنش مالی قابل توجهی را برای شهر و شهروندان به ارمغان آورد که متأسفانه پرداختن به این مهم در سال‌های گذشته مغفول مانده بود و کشاورزان منطقه به آن توجه نداشته اند.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه و فروشگاه تولیدات مشاغل خانگی و همچنین محصولات خاص باغبادران یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت شهری در پارک ساحلی شهر به شمار می‌آید که متأسفانه شیوع ویروس کرونا روند رو به رشد این مجموعه را متوقف ساخت.

وی تاکید کرد: محوطه‌سازی‌های لازم برای برای برگزاری نمایشگاه تولیدات مشاغل خانگی انجام شده و در پساکرونا آمادگی برپایی بازارچه‌های فصلی و روز در شهر هم به‌صورت فصلی و دائمی فراهم است و باید به این نکته نیز توجه داشت که با برپایی بازارچه‌های دائمی و فصلی توسط شهرداری‌ها، فرصت اشتغالزایی خوبی فراهم خواهد شد.

کد خبر 505369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.