مشکلات تنفسی، علت اصلی ایست قلبی در کودکان

یک فوق تخصص قلب اطفال گفت: مشکلات تنفسی در کودک ابتدا باعث ایجاد ریتم نامنظم قلب و در ادامه ایست قلبی می‌شود.

بهار دهقان‌نیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با بیماری‌های قلبی شایع در کودکان اظهار کرد: این بیماری‌ها به دو دسته مادرزادی و اکتسابی تقسیم می‌شود. در بیماری قلبی کودکان از نوع مادرزادی، فرد از زمان تولد بیماری قلبی دارد و مشکل سوراخ بین بطنی شایع‌تر است، اما در بیماری قلبی اکتسابی ممکن است کودک در هر سنی مبتلا شود.

وی درباره علائم ظاهری بیماری قلبی کودکان، عنوان کرد: نفس کشیدن و ضربان قلب سریع، نداشتن افزایش وزن، تعریق شدید در زمان شیر خوردن و رنگ لب سیاه کودک از جمله علائمی است که در صورت مشاهده باید کودک را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال داد. در بیماری قلبی اکتسابی تپش و درد قلب از شایع‌ترین علائم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به راه‌های تشخیص این بیماری، گفت: معاینه قلبی، اکوکاردیوگرافی، نوار قلب، تست ورزش، آنژیو، سیتی‌اسکن و MRI در تشخیص بیماری قلبی کودکان کمک می‌کند.

دهقان‌نیری افزود: در بیماری قلبی مادرزادی عمل جراحی باید در سن مناسب انجام شود و قبل از آن داروهای مناسب با هدف کنترل شرایط بیماری، تجویز می‌شود. داروهای قلبی به بیمار کمک می‌کند ولی بهترین راه درمان، عمل جراحی است.

وی تصریح کرد: سن مناسب برای عمل جراحی در رابطه با بیماری قلبی کودکان بستگی به نوع آن دارد. روش‌های درمانی مانند آنژیو، بالن و فنر که برای بزرگسالان استفاده می‌شود را می‌توان برای کودکان نیز بکار برد.

این فوق تخصص قلب اطفال گفت: احیای قلب به همان صورت که برای بزرگسالان انجام می‌شود برای رفع مشکلات قلبی کودکان نیز با دقت بیشتری انجام می‌شود و عوارضی هم برای کودک ندارد.

دهقان‌نیری افزود: علت اصلی ایست قلبی کودکان مشکلات تنفسی است. این مشکلات در کودکان ابتدا باعث ایجاد ریتم نامنظم قلب و در ادامه ایست قلبی می‌شود که البته در کودکان شایع نیست.

کد خبر 505362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.