رئیس شورا: در حفظ باغات قصردشت شیراز خوب عمل کردیم

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این شورا و شهرداری در حفظ باغات گروه یک قصردشت بسیار خوب عمل کرد البته اگر شرایط و فضا فراهم بود بهتر از این نیز می‌شد کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالرزاق موسوی شامگاه گذشته _دوشنبه ۱۴ تیرماه_ در مراسم گشایش بوستان گل سرخ واقع در منطقه هفت شهرداری شیراز، با اشاره به این که منابع شهرداری را شهروندان تأمین می‌کنند، اظهار کرد: ساختن این بوستان اقدامی ارزشمند است و از آنجا که منابع شهرداری از محل پرداخت عوارض مردم تأمین می‌شود مهم است زحماتی که برای آبادانی شهر کشیده می‌شود به‌خوبی حفظ شود به دیگر معنا، حفظ دستاوردهای شهرداری از ساخت آن ارزشمندتر است.

وی به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: معتقدیم در شرایط سخت اقتصادی کشور و در مشکلاتی که در تأمین منابع مالی با آن روبه‌رو بودیم اقدامات مهم و بزرگی در شیراز انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: حتی اگر شورای شهر تمامی مصوبات را نیز آماده می‌کرد مهم بود که شهردار توان اجرای آن‌ها را داشته باشد و بر اساس آمار، ارقام و مستنداتی که به‌زودی منتشر خواهد شد می‌توان گفت برای نخستین بار از آغاز فعالیت شوراها در این شهر، مجموعه شهرداری و شهردار شیراز عملکردی بسیار خوب ارائه داده‌اند.

موسوی با بیان این که انتظارات شورا از شهرداری حداکثری است، اظهار کرد: با این حال، نیک آگاهیم که شهردار شهر هم باید با توجه به منابع مالی شهر را اداره کند و خواسته‌ها متنوع است.

وی با بیان این که شورای پنجم با عدد و رقم آنچه را کرده است به شورای ششم تحویل خواهد داد، تعداد پروژه‌های اولویت‌دار شیراز را ۱۲۰ پروژه برشمرد که پیشرفت آنها در مقایسه با عملکرد دیگر شهرها شایان توجه است.

وی با اشاره به اهمیت وجود یاوران شورا و شورایاری‌ها اظهار کرد: یکی از مهمترین مباحث در پایان فعالیت این چهار ساله نظام‌مند شدن شورایاری‌ها و شوراهای محلات است و انتخاب اعضای این نهادها باید به دست مردم انجام شود و آنان نیز دارای اختیار باشند تا بتوانند محله خود را اداره کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این که آنچه از عملکرد شورا و شهرداری دیده می‌شود پروژه‌های عمرانی و فیزیکی است، گفت: آنچه دیده نمی‌شود آن دسته از پروژه‌های شهرداری است که ساختار این نهاد را اصلاح می‌کند بر این اساس شهروندان از این پس حق دارند بدانند از مدیران سوال کنند و مدیران باید پاسخگوی آن‌ها باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نگهداری باغات قصردشت گفت: شورا و شهرداری در حفظ باغات گروه یک بسیار خوب عمل کرد البته اگر شرایط و فضا فراهم بود بهتر از این نیز می‌شد کار کرد.

توسعه فضاهای سبز فرهنگ‌مدار

همچنین نواب قائدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: در چهار سال گذشته شورای پنجم افتخار داشت که برای مردم بود و بر مردم نبود. اعضای این شورا به دور از شعار، خادم مردم بودند و تلاش کردند پروژه‌هایی را تقدیم کنند که مطابق با ذائقه شهروندان باشد.

وی با اشاره به اقدامات شوراهای پیشین، گفت: همکاران ما در ادوار گذشته شورا و مدیریت شهری پروژه‌های عمرانی را در سطح شهر اجرا کردند اما در این دوره مدیریت شهری شهروندان پروژه‌هایی از جنس دیگری می‌خواستند.

قائدی با بیان این که شهروندان خواستار وجود فضاهای سبز فرهنگ‌مدار بودند، اظهار کرد: مردم خواستار بوستان‌هایی بودند که صرفاً محدود به فضای سبز نباشد و در این راستا اجرای پروژه ورزش و تفریح بلوار تخت‌جمشید را کلنگ زدیم و مدتی پیش نیز پیاده‌راه ورزش و سلامت احمد بن موسی (ع) به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: هم‌اکنون پروژه ورزش و سلامت در بلوار طلاییه در حال اجرا است و این نشان می‌دهد که شهرداری مسیر خود را به سمت اجرای طرح‌های شاد و برای تامین نشاط مردم فراهم کرده است.

گفتنی است در این آئین، افزون بر افتتاح بوستان گل سرخ، مدیران شهری شیراز منظر فضای سبز خلیج فارس را نیز افتتاح کردند همچنین احداث تم‌پارک ورزشی و پیست اسکیت و نیز آغاز عملیات اجرایی و مرمت مجموعه میراثی قصر ابونصر هم کلنگ‌زنی شد.

کد خبر 505360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.