ارسال ۱۴۶۸ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ادبی جمالزاده

دبیر علمی سومین دوره جایزه ادبی جمالزاده گفت: حدود یک هزار و ۴۶۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ادبی جمالزاده ارسال شده است و با دقتی سختگیرانه داوران و هیئت انتخاب خروجی قابل توجهی در حوزه‌های داستانی و ناداستان داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید محسنی در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی جمالزاده در خصوص بررسی کیفی داستان‌هایی که به این دوره از جشنواره رسیده است، اظهار کرد: جایزه ادبی جمالزاده به همت نویسندگان نامدار ادبیات داستانی معاصر اصفهان شکل گرفت، در این جشنواره به دنبال کشف استعداد در زمینه داستان کوتاه و نا داستان هستیم و در این دوره شاهد استقبال افراد در حوزه کمی و کیفی بودیم.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار و ۴۶۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، ادامه داد: با دقت سختگیرانه داوران و هیأت انتخاب خروجی قابل توجهی در حوزه‌های داستانی و نا داستان داریم.

دبیر علمی سومین دوره جایزه ادبی جمالزاده خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو بخش داستان و نا داستان انجام شد که هر کدام از بخش‌ها در دو زیر بخش داستان آزاد و داستان اصفهان در بخش داستان و دو زیر بخش نا داستان مدارس اصفهان و نا داستان کرونا در بخش نا داستان اجرا شد.

وی گفت: یکی از نقایص زندگی نگاره‌های دو بخش قبلی این جشنواره نگاه کارت پستالی شرکت کننده‌ها به این بخش بود، چراکه اصفهان به بخش‌های چهارباغ سی و سه پل خواجو و میدان نقش جهان محدود شده بود و یک نگاه توریستی به اصفهان می‌شد و سایر بخش‌ها کم رنگ تر شده بود

محسنی با بیان اینکه دبیرخانه جایزه ادبی جمالزاده باید به یک دبیرخانه دائمی در طول سال تبدیل شود افزود: بخشی از این جشنواره کشف استعداد بخشی دیگر چاپ آثار است که در مجال جایزه گنجانده نمی‌شود و بعد از آن باید پیگیری شود. نیاز به بحث‌های تئوری در بخش نا داستان می‌تواند اثربخش باشد و تداوم جایزه ما را به چشم انداز و اهداف این جشنواره می‌رساند.

وی با توضیح اینکه اهدا جوایز بخش ویترینی جشنواره است، تصریح کرد: در بخش جوایز بحث اغنا آثار بیشتر مد نظر بود و در نتیجه بیشتر به انشا آثار توجه کردیم، تمام موارد را رصد کردیم تا تخطی صورت نگیرد و دو داستان به دلیل شرکت در جایزه دیگری شرکت کرده بود از این جشنواره حذف شد.

دبیر علمی سومین دوره جایزه ادبی جمالزاده اضافه کرد: تمام کسانی که به زبان فارسی می‌نویسند می‌توانند در دوره‌های بعدی شرکت کنند و پیشنهادات و انتقادات خود را درباره این جشنواره اعلام کنند تا چراغ داستان پر فروغ بماند.

کد خبر 505335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.