مونسان: کردستان استانی با ظرفیت‌های گردشگری بی‌نظیر است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استان کردستان استانی با طبیعت و ظرفیت‌های گردشگری بی‌نظیر است که باید به قطب گردشگری و طبیعت‌گردی در کشور تبدیل شود.

به گزارش ایمنا، علی اصغر مونسان اظهار کرد: توجه به بخش‌های اقامتی و امکانات گردشگری موجب شدە است کردستان به یک مسیر و کریدور گردشگری تبدیل شود.

وی اضافه کرد: توجه به حوزه گردشگری سبب معرفی کردستان به عنوان منطقه گردشگری در کشور شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شرط توسعه یافتگی و پیشرفت هر شهر در داخل و خارج کشور را در گرو پیشرفت بخش گردشگری آن شهر دانست و گفت: در حال حاضر ۷٨ پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر یک هزار و ٥۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است.

مونسان اضافه کرد: استان کردستان استانی با طبیعت و ظرفیت‌های گردشگری بی‌نظیر است که باید به قطب گردشگری و طبیعت‌گردی در کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به بزرگترین مجتمع تفریحی گردشگری سپهر تابناک غرب در شهرستان دیواندره یادآور شد: این مجتمع بزرگترین مجتمع تفریحی گردشگری غرب کشور است که موجب جذب گردشگران بسیاری به این منطقه خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: با احداث پروژه‌های اقامتگاهی در حال اجرا در استان کردستان شاهد افزودن ۲ هزار و ٥۰۰ تخت به مجموعه ٤ هزار تختی اقامتگاە‌ها در استان خواهیم بود که نوید بخش خوبی برای گردشگری استان است.

ثبت جهانی اورامان در هفته آینده

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز در این مراسم گفت: این پروژه در زمینی به مساحت شش هکتار با ۱۹ هزار و ۲٤۳ متر مربع زیربنا احداث شده است.

یعقوب گویلیان اظهار کرد: این پروژه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های غرب کشور است که باعث تنوع بخشیدن به حوزه گردشگری استان است و از این دست پروژه‌ها در استان بسیار کم است.

وی تصریح کرد: این پروژه بزرگ شامل بخش‌های مختلفی از جمله پارک آبی، استخر، رستوران، شهربازی، سالن چند منظوره، جایگاه پمپ بنزین، پارکینگ و هتل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ادامه داد: این پروژه با قرار گرفتن در مسیر آثار باستانی کرفتو، منطقه آزاد بانه می‌تواند خدمات گردشگری بسیاری را به گردشگران داخل و خارج از استان ارائه دهد.

گویلیان در پایان یادآور شد: امیدواریم تا پایان ماە جاری شاهد ثبت جهانی اورامان باشیم.

وی مطرح کرد: برای این پروژه ۳٨ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 505331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.