نصرالله: آمریکا امکانات منطقه را در جهت منافع اسرائیل قرار داده است

سید حسن نصرالله با هشدار نسبت به سلطه آمریکا در منطقه گفت که واشنگتن همه امکانات را در جهت منافع اسرائیل دشمن مردم و منطقه قرار داده است.

به گزارش ایمنا، نصرالله که درباره افتتاحیه کنفرانس «فلسطین پیروز می‌شود» سخن می‌گفت، به دخالت‌های سفیر آمریکا در لبنان اشاره کرد و افزود: دولت واشنگتن مانع کمک به لبنان می‌شود و بیروت را به تحریم‌ها تهدید می‌کند و مانع از آن می‌شود که این کشور از دوست شرقی خود کمک بگیرد.

وی تأکید کرد: آیا این آمریکا نیست که مانع از دسترسی بانک‌های لبنانی به دارایی‌های خود از خارج می‌شود؟ آیا این واشنگتن نیست که مانع از آن می‌شود که کمک‌ها از شرق نظیر چین به لبنان برسد؟

دبیرکل جنبش حزب الله هدف آمریکا از وضع تحریم را تحریک مردم لبنان و محیط مقاومت علیه مقاومت دانست و گفت که سفارت آمریکا شریک به نابود کشاندن لیره لبنان بوده است.

نصرالله با اشاره به روند تصمیم گیری و سیاست‌های اشتباه در داخل می‌گوید که در عین حال آمریکا را علت اصلی این بحران و شریک و حامی فاسدان است.

وی گفت: که این روزها، برای تشکیل کابینه دولت جدید، سرنوشت ساز است و ممکن است که دیدارهایی میان طیف‌های مختلف برگزار شود که روند تشکیل دولت جدید را به صورت روشن ترسیم کند.

دبیرکل جنبش حزب الله اضافه کرد: مقاومت اسلامی به وعده‌های خود از آزادسازی [جنوب لبنان] گرفته تا آزادی زندانیان عمل کرده و به موازات آن مقاومت فلسطین نیز در دفاع از قدس عمل کرده است.

نصرالله با بیان این‌که مقاومت در مورد اهداف خود اغراق نمی‌کند، تأکید کرد که صحبت در مورد محو کردن رژیم غاصب صهیونیست، یک امید کاذب نیست.

حمایت آمریکا از دشمن منطقه

وی با هشدار نسبت سناریوها و برنامه‌های آمریکا برای سلطه و اشغالگری منطقه تاکید کرد که که واشنگتن همه امکانات منطقه را در جهت منافع اسرائیل به کار گرفته وصهیونیست‌ها موجودیت و تکبر خود را مدیون حمایت آمریکا هستند.

دبیرکل جنبش حزب الله افزود: ما با سلطه و اشغالگری آمریکا در عراق و حمله و دشمنی علیه الحشدالشعبی و اشغالگری در شرق سوریه روبه رو هستیم.

تقویت رسانه‌های مقاومت

نصرالله همچنین گفت که باید مقابله رسانه‌ای (با دشمن) در موازات و همانند مقابله نظامی توسعه یابد.

وی رسانه را یکی از مهم‌ترین رویارویی‌های مقاومت با دشمن دانست و افزود: به همین دلیل به مانند تقابل نظامی، باید تقابل رسانه‌ای با دشمن را توسعه داد.

دبیرکل جنبش حزب الله اشاره کرد: گفتمان رسانه‌ای را باید در تقابل با اشغالگری اسرائیل و سلطه آمریکا یا رویارویی با هر دو طرح آمریکا و اسرائیل در منطقه به روز رسانی کنیم.

نصرالله افزود: در این تقابل نباید میدان‌های تقابل با دشمن را از یکدیگر جدا کرد، [به ویژه] پس از این که سلطه آمریکا همه امکانات منطقه را در راستای منافع دشمن اسرائیلی قرار داده و این رژیم ماهیت و تکبر خود را مدیون کمک‌های واشنگتن است.

وی اضافه کرد: گفتمان رسانه‌ای محور مقاومت بر اساس حق ملت فلسطین بر اراضی خود و نیز ملت سوریه بر مالکیت بر جولان [اشغالی] استوار است.

دبیرکل جنبش حزب الله ادامه داد: رسانه‌های مقاومت در تحقق پیروزی و با تکیه بر واقعیت‌ها، حقایق، پژوهش‌ها و تحقیقات نقش داشته است.

نصرالله تصریح کرد: در جنگ روانی مقاومت متکی بر توهم و دروغ نیست، بلکه مهم‌ترین نقطه قوت رسانه‌های محور مقاومت، راستگویی در انتقال خبر، وقایع و حقایق است، به گونه‌ای که امروز دشمن به رسانه‌های مقاومت بیش از سخنان رهبران خود اعتماد دارد.

وی افزود: دستاوردهای رسانه‌های مقاومت در دهه‌های گذشته بسیار زیاد بوده به همین دلیل باید برای توسعه آنها پایه‌ریزی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که "رسانه‌های اجتماعی توانست در تحقق پیروزی برای مقاومت سهیم زیادی داشته باشد" خاطر نشان کرد: به خاطر تأثیرگذاری رسانه‌های مقاومت، دشمن شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اینترنتی [متعلق به گروه‌های مقاومت] را مسدود کرد.

نصرالله همچنین خواستار تبادل تجارب در حوزه رسانه‌ها و بهره‌مندی از رسانه‌های اجتماعی شد و گفت که رسانه‌های مقاومت در تحقق پیروزی و با تکیه بر واقعیت‌ها، حقایق، پژوهش‌ها و تحقیقات نقش داشته اند.
دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که رسانه‌های اجتماعی در تحقق پیروزی برای مقاومت نقش و سهم زیادی داشته اند، خاطر نشان کرد: به خاطر تأثیرگذاری رسانه‌های مقاومت، دشمن شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اینترنتی [متعلق به گروه‌های مقاومت] را مسدود کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 505308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.