جهانگیری: دولت نمی‌تواند نسبت به مشکلات دامداران بی‌تفاوت باشد

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه میزان ذخایر کالاهای اساسی باید همواره اطمینان بخش باشد، گفت: دولت نمی‌تواند نسبت به مسایل و مشکلات دامداران به عنوان تولیدکنندگان بزرگ کشور بی‌تفاوت باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در جلسه تنظیم بازار و کالاهای اساسی با اشاره به مسائل مطرح شده در جلسه در خصوص خشکسالی و دغدغه دامداران اظهار کرد: دولت نمی‌تواند نسبت به مسائل و مشکلات دامداران به عنوان تولیدکنندگان بزرگ کشور بی تفاوت باشد.

وی با بیان اینکه شیر و لبنیات امروز بخش مهمی از سفره مردم و سبد خانوار را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: دولت اجازه نخواهد داد دامداران و عشایر در فشارهای ناشی از خشکسالی تنها بمانند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های ذیربط برای بررسی مشکلات دامداران برگزار کنیم و تدابیری را بیندیشیم که هم دغدغه دامداران به حداقل برسد و هم مردم و مصرف کنندگان شیر و لبنیات تحت فشار قرار نگیرند.

جهانگیری با اشاره به گزارش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص میزان ذخایر کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: میزان ذخایر کالاهای اساسی باید همواره اطمینان بخش باشد و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با تأمین به موقع کالاهای مذکور نباید اجازه دهند که میزان این ذخایر کاهش پیدا کند.

وی با قدردانی از بانک مرکزی به خاطر تلاش در جهت تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی در سال‌های اخیر گفت: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نظارت و کنترل دقیقی بر تأمین کالاهای اساسی و موجودی این کالاها داشته باشند تا برای مردم دغدغه‌ای در خصوص تأمین این اقلام به وجود نیابد.

کد خبر 505297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.