مقایسه گوشی شیائومی POCO X3  و NOTE 10 PRO+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO X3 و NOTE 10 PRO مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیائومی آنقدر غرق در رقابت شده تا جایی که رفته رفته تمامی امکانات پرچم داران را با قیمت مناسب در اختیار گوشی‌های میان‌رده هم قرار می‌دهد. در حال حاضر کمپانی شیائومی تمرکز خود را بر ارتقا و توانمند کردن گوشی‌های میان رده خود گذاشته است بطوری که گاهی افراد عادی نمی‌توانند این گوشی‌ها را از گوشی‌های پرچمدار این شرکت تشخیص دهند. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 با NOTE 10 PRO پرداخته می‌شود.

مقایسه POCO X3 و NOTE 10 PRO از نظر دوربین

POCO X3

Xiaomi NOTE 10 PRO

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۳ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۱۶ مگاپیکسل

در دوربین هر دو گوشی لنزهای چهارگانه به کار رفته است اما با مقایسه NOTE 10 PRO و POCO X3 می‌توان تفاوت‌های بیشتری را در این دو گوشی مشاهده کرد. گوشی شیائومی NOTE 10 PRO مجهز به لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی، سنسور ماکرو پنج، اولتراواید هشت مگاپیکسلی و یک لنز تشخیص عمق دو مگاپیکسلی است همچنین POCO X3 از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور تشخیص عمق و ماکرو دو مگاپیکسلی و اولتراواید هشت مگاپیکسلی برخوردار بوده و مجهز به دوربین سلفی با لنز ۲۰ مگاپیکسلی است. در مورد این که دوربین NOTE 10 PRO بهتر است یا POCO X3 باید بگوییم که کیفیت فیلمبرداری در هر دو گوشی یکسان است ولی عکس‌هایی که با دوربین گوشی NOTE 10 PRO گرفته شده است به دلیل وجود لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی از کیفیت و شفافیت بهتری برخوردار است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3  و NOTE 10 PRO+ لیست جزئیات

مقایسه POCO X3 و NOTE 10 PRO از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

POCO X3

Xiaomi NOTE 10 PRO

چیپست

Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G

Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G

پردازنده گرافیکی

Adreno 618 GPU

Adreno 618 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۱

رابط کاربری

MIUI 12

MIUI 11

تنوع حافظه

۶/‏۶۴‬ و ۱۲۸/۶

۶/‏۶۴، ۱۲۸/۶‬ و ۱۲۸/۸

POCO X3 و NOTE 10 PRO در پردازنده هیچ تفاوتی ندارند هر دو از اسنپدراگون ۷۳۲ گیمینگ با مهندسی ساخت هشت نانومتری هستند. هر دو از پردازنده گرافیکی Adreno 618 استفاده می‌کنند و هر دو دارای پردازنده مرکزی 4G هستند. این دو گوشی به ترتیب دارای مقدار رم شش و هشت گیگابایت به همراه حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت هستند که POCO X3 از فناوری UFS 2.1 و NOTE 10 PRO از فناوری جدیدتر UFS 2.2 استفاده می‌کند.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3  و NOTE 10 PRO+ لیست جزئیات

POCO X3 با اندروید ۱۰ و رابط کاربری MiUi 12 و NOTE 10 PRO با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MiUi 12 عرضه می‌شود. با این که POCO X3 اندروید ۱۱ را دریافت می‌کند اما NOTE 10 PRO با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود و این یعنی یک سال پشتیبانی به‌روزرسانی بیشتر نسبت به POCO X3 دارد. نمی‌توان گفت که NOTE 10 PRO بهتر است یا POCO X3 برای مقایسه بهتر و دقیق‌تر بهتر است هماهنگی پردازنده با باتری و نمایشگر را نیز در نظر بگیرید.

مقایسه POCO X3 و NOTE 10 PRO از نظر صفحه نمایش

POCO X3

Xiaomi NOTE 10 PRO

نوع نمایشگر

IPS LCD لمسی خازنی

Super AMOLED لمسی خازنی

سایز

۶.۷ اینچ

۶.۶۷ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

POCO X3 با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی IPS-LCD قطعاً در برابر NOTE 10 PRO با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی AMOLED بازنده است. هر دو نمایشگر از فناوری HDR10 و روشنایی ۴۵۰ نیت با ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ، با فناوری محافظ گوریلاگلس پنج عملکرد تقریباً یکسانی دارند اما با توجه به مصرف کمتر امولد و قابلیت جذاب AOD کاربران ترجیح می‌دهند که از نمایشگرهای AMOLED استفاده کنند همچنین با این که سایز نمایشگر هر دو گوشی ۶.۷ اینچ است، اما به لطف حاشیه‌های کمتر، فضای نسبتاً بیشتری از نمایشگر را در اختیار خواهید داشت.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3  و NOTE 10 PRO+ لیست جزئیات

مقایسه POCO X3 و NOTE 10 PRO از نظر طراحی ظاهری

POCO X3

Xiaomi NOTE 10 PRO

ابعاد

165.3x76.8x9.4 میلی‌متر

۸.۱ × ۷۶.۵× ۱۶۴ میلی‌متر

وزن

۲۱۵ گرم

۱۹۳ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

POCO X3 با قاب پشت پلاستیکی و فریم آلومینیومی در برابر NOTE 10 PRO با پشت شیشه‌ای و فریم پلاستیکی می‌تواند بهتر عمل کند اما زیبایی قاب پشتی NOTE 10 PRO بیشتر است. هر دو گوشی گواهی IP-53 یعنی ضدآبی و ورود گردوغبار را دارند و حسگر اثر انگشت هر دو با دکمه پاور در فریم کنار ادغام شده که هر دو سرعت بالایی دارند. هر دو آن‌ها دارای اسپیکرهای استریو و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است اما تفاوت اصلی آن‌ها در نوع چینش دوربین‌های آن‌ها است. POCO X3 دارای ماژول دایره‌شکل که در آن چهار دوربین قرار دارد، در برابر NOTE 10 PRO که چهار دوربین در ماژول مستطیل که در سمت چپ گوشی قرار گرفته‌اند. POCO X3 دارای ابعاد بزرگ‌تر و وزن بیشتری نسبت به NOTE 10 PRO است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3  و NOTE 10 PRO+ لیست جزئیات

مقایسه POCO X3 و NOTE 10 PRO از نظر باتری

POCO X3

Xiaomi NOTE 10 PRO

ظرفیت

پنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپر

پنج هزار و ۲۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۳ وات

۳۳ وات

در گوشی‌های امروزه، داشتن باتری بزرگ و ظرفیت بالا بسیار مهم است و نداشتن آن ضعف به حساب می‌آید. POCO X3 دارای یک باتری با ظرفیت بالای پنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپر در برابر باتری پنج هزار و ۲۰ میلی‌آمپر NOTE 10 PRO است که هر دو از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کنند. با این که ظرفیت POCO X3 بیشتر است و باید شارژ شدن آن بیشتر طول بکشد POCO X3 62 در ۳۰ دقیقه، ۶۲ درصد شارژ می‌کند و در مقابل آن NOTE 10 PRO در ۳۰ دقیقه ۵۹ درصد را می‌تواند شارژ کند. با توجه به این در بخش باتری POCO X3 از NOTE 10 PRO بهتر است. طبق انتظاری که از شیائومی می‌رود، باتری هر دو مدل بهینه شده و سرعت شارژ بالایی دارند و با استفاده از فست شارژ ۳۳ واتی باتری آن در نیم ساعت ۵۹ درصد شارژ شده است.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO X3 و NOTE 10 PRO

تا اینجا به مقایسه POCO X3 با NOTE 10 PRO شیائومی از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. در بخش‌هایی NOTE 10 PRO عملکرد بهتری دارد اما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که قیمت بیشتری هم در بازار برای آن نظر گرفته شده است و POCO X3 خوش قیمت‌تر است. در واقع شاید بتوان گفت NOTE 10 PRO همان POCO X3 است، ولی با لباس شکیل‌تر، نمایشگر سوپر آمولد و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی که تا قبل از این فقط و فقط مختص به پرچم داران این شرکت بوده است اما در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره کردیم باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز خودتان بگیرید.

کد خبر 505259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آیناز IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    17 8
    خیلی عالی است قیمت اش چند است؟