مجلس و دولت در تأمین اعتبار پروژه‌ها به شهرداری‌ها کمک کنند

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: لازم است مجلس و دولت برای رفع مشکل تأمین اعتبار پروژه‌های شهری کمک کنند و در راستای تحقق آنچه قانون مشخص کرده قدم بردارند.

پورمحمد شریعتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ۱۴ تیرماه، روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اظهار کرد: از روزی که شوراها به عنوان پارلمان‌های محلی شروع به کار کردند، با توجه به شناختی که از شهر داشتند سعی کردند قوانین فرادستی را بومی‌سازی کرده و در راستای تسهیل امور مردم با ارائه خدمت بیشتر انجام وظیفه کنند.

وی افزود: با این حال روز به روز قدرت شوراها محدود شد و کار آن‌ها در رفع موانع با وضع قوانین جدید سخت‌تر شد و اکنون به تبع آن مدیریت شهری و روستایی کشور با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: دولت همواره درآمدهای پایدار شهرداری‌ها را کم می‌کند و در خدماتی که باید دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در حوزه ترافیک و آلودگی ارائه بدهند آن‌ها را تنها گذاشته است دلیل آن هم تحریم‌هایی است که علیه جمهوری اسلامی وضع و باعث شده با آن که بعضی پروژه‌های شهری، اثرگذاری ملی و منطقه‌ای دارند، شهرداری‌ها در اجرای آن کمکی از سوی دولت دریافت نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در کلانشهر اصفهان برای اجرای پروژه مترو، رینگ حفاظتی و دیگر ابرپروژه‌ها نیازمند کمک دولت هستیم اما به دلیل این که دولت وضعیت مالی خوبی ندارد، عمده هزینه‌های آن را مدیریت شهری تأمین می‌کند.

شریعتی‌نیا تاکید کرد: لازم است مجلس و دولت برای رفع مشکل تأمین اعتبار پروژه‌های شهری کمک کنند و در راستای آنچه قانون مشخص کرده قدم بردارند.

وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده باید در خزانه جمع شده و به‌طور کامل به مدیریت شهرها و روستای کشور پرداخت شود اما مدتی است که قسمتی از آن در خزانه نگه داشته می‌شود که این رویه نیاز به اصلاح دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قوانین از ابتدا بر اساس جمعیت در کلانشهرها، شهرهای کوچک‌تر و روستاها توزیع می‌شد تا بتوان با آن پروژه‌های شهری و روستایی را اجرا کرد اما به یکی از چالش‌های جدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تبدیل شده است.

هر جا خلأیی در شهرداری دیدیم اصلاح کردیم

شریعتی‌نیا در پاسخ به این سئوال که شورای شهر آینده باید کدام یک از خلأهای شهرداری را در چهار سال پیش‌رو برطرف کند، تاکید کرد: شورای پنجم هر جا خلأیی در شهر دید و احساس وظیفه کرد، مأموریت خود را انجام داد و نسبت به اصلاح آن اقدام کرد.

وی تصریح کرد: شاید چون در میدان بودیم، بعضی خلأهای شهر را ندیدیم و اگر خارج شویم این نقاط ضعف بیشتر به چشم آید که در این صورت قطعاً راهکارهای رفع آن را به شورای شهر دوره آینده پیشنهاد خواهیم داد.

شریعتی‌نیا اضافه کرد: خود را جدا از شورای ششم ندانسته و تجاربی که در این چهار سال کسب کردیم را در اختیار آن‌ها می‌گذاریم؛ قطعاً این کار را با هدف بزرگ کردن نقاط ضعف انجام نمی‌دهیم بلکه وظیفه خود می‌دانیم که به عنوان سرباز نظام و خادم شهر، آنچه می‌توانیم را برای خدمت به مردم به‌کار گیریم.

کد خبر 505202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.