کسب دستاورد علمی جدید برای دانشگاه صنعتی اصفهان

در آخرین گزارش منتشر شده توسط پایگاه بین المللی web of science journal list (wos) ، ضریب تأثیر مجله بین المللی مکانیک سیالات کاربردی (JAFM) دانشگاه صنعتی اصفهان، از ۰.۶۸۹ در سال ۲۰۱۹ با بیش از دو برابر افزایش به ۱.۴۰۵ در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

به گزارش ایمنا و به نقل روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، سردبیر مجله بین المللی مکانیک سیالات کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان (JAFM) با اعلام این خبر اظهار کرد: در آخرین گزارش پایگاه علمی اسکوپوس (Scopus)، بجز افزایش دو برابری ضریب تأثیر این مجله، چارک کیفی این نشریه نیز در دو زیرگروه از حوزه مهندسی شامل: "مهندسی مکانیک" و " مکانیک مواد" و نیز در زیر گروه "فیزیک ماده چگال" در حوزه فیزیک و ستاره شناسی به Q2 ارتقا پیدا کرده است.

دکتر احمدرضا پیشه‌ور در خصوص میزان مقالات منتشره در این مجله افزود: سالانه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ مقاله برای انتشار به این نشریه ارسال می‌شود که از این تعداد ۱۵۰ مقاله دریافتی از سراسر دنیا از جمله قاره‌های آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا و صرفاً بر مبنای استانداردهای علمی در این مجله معتبر بین المللی منتشر می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که ۲۳ تن از دانشمندان سرشناس دنیا عضو هیئت تحریریه این نشریه معتبر بین المللی هستند، تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانشمند از سراسر دنیا نیز در بررسی و داوری مقالات این نشریه همکاری می‌کند.

وی افزود: همه فرآیندهای دریافت مقاله، داوری و اعلام نتایج این مجله به صورت اینترنتی بوده و در نهایت مجله در دو قالب اینترنتی و چاپ فیزیکی منتشر می‌شود.

گفتنی است: نشریه بین المللی مکانیک سیالات کاربردی (JAFM) از سال ۱۳۸۴ با تأکید بر تحقیقات کاربردی در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری در حوزه مهندسی مکانیک سیالات فعالیت خود را آغاز نمود و در سال ۱۳۹۱ در لیست مجلات نمایه ISI قرار گرفت.

این مجله بین المللی با عنوان Journal of Applied Fluid Mechanics(JAFM) در حوزه مکانیک سیالات کاربردی، به صاحب امتیازی انجمن فیزیک ایران و با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان به سردبیری دکتر احمدرضا پیشه‌ور و مدیر مسئولی دکتر ابراهیم شیرانی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و به زبان انگلیسی به جامعه علمی جهان عرضه می‌گردد. همچنین این نشریه معتبر بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان در سال ۱۳۹۹ نیز موفق به کسب عنوان مجله برتر ISI از سوی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری شد.

کد خبر 505189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.