مقایسه گوشی شیائومی Poco X3 و Note 9 Pro+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Poco X3 و Note 9 Pro مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برند شیائومی در تولید گوشی‌های هوشمند توانسته در سال‌های اخیر مشتریان زیادی جذب خود کند. شیائومی همواره توانسته یکی از پرفروش‌ترین شرکت‌ها در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند باشد که در چند سال اخیر گوشی‌های این شرکت همیشه جز پرطرفدارترین گوشی‌های سال در جهان و ایران قرار گرفته اند. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی Poco X3 با Note 9 Pro پرداخته می‌شود.

مقایسه Poco X3 و Note 9 Pro از نظر دوربین

Xiaomi Poco X3

Xiaomi Note 9 Pro

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۶ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۱۶ مگاپیکسل

هر دو گوشی POCO X3 و Note 9 Pro از تنظیمات دوربین مشابهی استفاده می‌کنند. این گوشی‌ها از سیستم دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین‌های ماکرو و سنسورهای عمق استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانند فیلم‌هایی با کیفیت 4K را به خوبی ضبط کنند و دارای حالت‌های تصویر برداری در شب و ضبط به صورت اسلوموشن هستند که با نرخ واحد ۹۶۰ فریم در ثانیه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

گوشی POCO X3 با داشتن یک دوربین سلفی واضح‌تر و با قدرت ۲۰ مگاپیکسلی، می‌تواند کارایی بهتری نسبت به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی Note 9 Pro داشته باشد. البته در کنار این دوربین، یک دوربین دیگر ۱۳ مگاپیکسلی نیز قرار دارد که از هشت مگاپیکسل دوربین مشابه Note 9 Pro، بازهم عملکردی از خود نشان داده و رقابت را پیروز می‌شود.

مقایسه گوشی شیائومی Poco X3 و Note 9 Pro+ لیست جزئیات

هر دوی این گوشی‌ها مجهز به رزولوشن تصویر ۹۲۴۸ در ۶۹۲۰ مگاپیکسلی هستند و می‌توانند زوم دیجیتالی را در هنگام عکس برداری برای کاربران داشته باشند. امکان تصویربرداری 8K در این گوشی‌ها فراهم نشده است، اما فیلم‌برداری 4K را می‌توانند با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه داشته باشند. این میزان در هنگام فیلم‌برداری با کیفیت 1080p به ۶۰ فریم بر ثانیه می‌رسد. دریچه دیافراگم دوربین در این گوشی‌ها f/1.9 برای سنسور اصلی است و می‌توانند سیستم اتوفوکوس نیز داشته باشند. سایز پیکسل نیز در هر کدام از این دوربین‌ها ۰.۸ میکرون است.

هرکدام از این دوربین‌ها، تصویربرداری با حالت‌های حرفه‌ای را دارد و می‌توانید از حالت بوکه نیز استفاده کنید. سنسورهای دیگر دارای دریچه دیافراگم یکسان هستند و حتی در جزئیات بیشتر نیز تفاوتی بین آن‌ها نیست. همین موارد سب شده است که انتخاب ساده‌تری برای کاربران با بررسی مشخصات دیگر فراهم شود. در دوربین سلفی نیز دریچه دیافراگم گوشی پوکو X3 بهتر عمل کرده و میزان f2.2 شرایط بهتری نسبت به f /۲.۴۸ دارد.

مقایسه Poco X3 و Note 9 Pro از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Xiaomi Poco X3

Xiaomi Note 9 Pro

چیپست

Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G

Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G

پردازنده گرافیکی

Adreno 618 GPU

Adreno 618 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

MIUI 12

MIUI 11

تنوع حافظه

۶/‏۶۴ ‬ و ۱۲۸/۶

۶/‏۶۴، ۱۲۸/۶‬ و ۱۲۸/۸

شیائومی هر دو مدل را با تراشه‌هایی از شرکت کوالکام راهی بازار کرده است، Note 9 Pro قدرت پردازشی خود را از اسنپدراگون ۷۲۰G می‌گیرد و قلب Poco X3 با تراشه اسنپدراگون ۷۳۲G می تپد و G پشت این اسم‌ها نشان دهنده از گیمینگ بودن آنها دارد. هر دو مدل از پردازنده ی گرافیکی یکسانی استفاده می‌کنند و امتیاز تئوری که از بنچمارک آنتوتو کسب می‌کنند تا حدودی به یکدیگر نزدیک است، ولی Poco X3 با امتیازی برابر با ۲۸۷ هزار و ۸۲۴ قوی‌تر از Note 9 Pro است. با این حال هر دو برای اجرای روان بازی‌های سنگین انتخاب‌های عالی هستند.

مقایسه گوشی شیائومی Poco X3 و Note 9 Pro+ لیست جزئیات

هر دو مدل مجهز به سیستم عامل اندروید ۱۰ هستند؛ رابط کاربری پیش فرض پوکو ایکس تری MIUI 12 است و Note 9 Pro هم با اینکه با نسخه قدیمی تر اجرا می‌شود، اما بروزرسانی مربوط به MIUI 12 را حتماً دریافت می‌کند. از نظر محیط نرم افزاری هم باید گفت که امکان سفارشی سازی های زیادی دارند و محیط کاربری روان و کاربر پسند تر است.

مقایسه Poco X3 و Note 9 Pro از نظر صفحه نمایش

Xiaomi Poco X3

Xiaomi Note 9 Pro

نوع نمایشگر

IPS LCD

IPS LCD

سایز

۶.۷ اینچ

۶.۶ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰× ۱۰۸۰

۲۴۰۰× ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

هر دو مدلPoco X3 و Note 9 Pro نمایشگر ۶.۶۷ اینچی و از نوع IPS LCD دارند و رزولوشنی برابر با ۱۰۸۰ پیکسل ارائه می‌دهد و حتی تراکم پیکسلی برابری دارند. وضوح و کیفیت تصویر هر دو عالی است، اما وقتی حرف از مقایسه باشد Poco X3 از HDR10 پشتیبانی می‌کند، رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی دارد و ماکسیمم روشنایی آن بیشتر است و این یعنی اینکه Poco X3 نسبت به Note 9 Pro نمایشگر سریع‌تری دارد، رنگ‌ها را زنده‌تر نشان می‌دهد و در نور زیاد روز می‌تواند یک نمایشگر ایده‌آل است.

مقایسه گوشی شیائومی Poco X3 و Note 9 Pro+ لیست جزئیات

مقایسه Poco X3 و Note 9 Pro از نظر طراحی ظاهری

Xiaomi Poco X3

Xiaomi Note 9 Pro

ابعاد

165.3x76.8x9.4 میلی‌متر

165.8x76.7x8.8 میلی‌متر

وزن

۲۱۵ گرم

۲۰۹ گرم

صدای استریو

دارد

ندارد

Note 9 Pro در جلو و عقب خود از یک کیفیت ساخت محکم بهره برده است و از فناوری گوریلا گلس پنج استفاده می‌کند. گوشی Poco X3 از همان مواد در جلوی گوشی استفاده می‌کند، اما پشت آن به پلاستیک مجهز شده است. اگرچه گوشی Poco X3 ظاهر بسیار جدیدتر و حالت فانتزی‌تری دارد. این محصول از یک طراحی بافتی استفاده کرده است و لوگوی Poco نیز به‌صورت چاپ شده روی آن قرار دارد که نسبت به نور واکنش نشان داده و حالت معکوس پیدا می‌کند. شما همچنین می‌توانید ببینید که طراحی جدید و مشخصه دوربین آن در پشت گوشی چه شرایطی دارد. از طرف دیگر، Note 9 Pro همان طراحی مشابه را دارد که در سایر گوشی‌های ردمی نیز قبلاً دیده بودیم.

گوشی POCO X3 از یک کیس شفاف و آنتی باکتریال استفاده می‌کند که می‌تواند برای جبران کیفیت ساخت پلاستیکی پشت آن کافی است. گوشی Poco X3 ارتفاع کمتری را به خود اختصاص داده است و البته از نظر وزنی، ۶ گرم از Note 9 Pro سنگین‌تر است. گوشی شیائومی ردمی از قابلیت ضد آب برخوردار نیست و ضخامت کمتری هم نسبت به ضخامت ۹.۴ میلی‌متری Poco X3 دارد. فریم‌های این گوشی نیز از جنس فلز بوده و Note 9 Pro از این نظر از پلاستیک ساخته شده است. گوشی Poco از دو سیستم رنگی خاکستری و آبی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و در مقابل، گوشی Note 9 Pro در رنگ‌های سفید، سبز و خاکستری عرضه شده است. هر دو گوشی از سیستم اسکنر اثر انگشت استفاده می‌کنند و روی دکمه‌ی آن‌ها قرار گرفته است.

مقایسه گوشی شیائومی Poco X3 و Note 9 Pro+ لیست جزئیات

مقایسه Poco X3 و Note 9 Pro از نظر باتری

Xiaomi Poco X3

Xiaomi Note 9 Pro

ظرفیت

پنج هزار ۱۶۰ میلی‌آمپر

پنج هزار ۲۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۳ وات

۳۰ وات

Poco X3 از باتری و شارژ بهتری استفاده می‌کند. این گوشی از باتری ۵ هزار و ۱۶۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و این در حالی است که گوشی Note 9 Pro دارای ۵ هزار و ۲۰ میلی آمپر ساعت باتری است. هر دو گوشی از شارژرهای ۳۳ واتی استفاده می‌کنند، اما تنها گوشی POCO X3 است که از پشتیبانی کامل در این زمینه بهره می‌برد و گوشی Note 9 Pro، در همان ۳۰ وات محدود شده است.

میزان شارژ گوشی Poco X3 تنها یک ساعت و ۱۵ دقیقه است، اما گوشی Note 9 Pro به یک ساعت و ۲۰ دقیقه زمان برای این منظور نیاز دارد. هر دو گوشی مجهز به سیستم شارژ سریع هستند، اما این گوشی Poco X3 است که می‌تواند در زمان ۳۰ دقیقه به ۵۵ درصد از شارژ خود برسد و ۵ درصد سرعت بالاتر نسبت به Note 9 Pro دارد.

مقایسه گوشی شیائومی Poco X3 و Note 9 Pro+ لیست جزئیات

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Poco X3 و Note 9 Pro

از نظر ظاهری و مقاومت بدنه هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند، در قسمت دوربین هم که جز اختلاف در ارائه رنگ، تفاوتی دیگری وجود ندارد، توان پردازشی و قدرت هر دو چه برای کارهای روزانه و چه اجرای بازی‌های سنگین عالی است. در حالت کلی می‌توان گفت که گوشی Poco X3 از بدنه‌ی مقاوم‌تری در برابر آب برخوردار است و می‌تواند گواهی IP53 را برای این منظور در اختیار داشته باشد. نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش نیز فاکتور مهمی است که این گوشی سربلند از آب بیرون می‌آید و می‌توانیم در این گوشی به اسپیکرهای بهتر، نسخه‌ی جدیدتر بلوتوث و همچنین پشتیبانی از فناوری صدای دالبی اتومز نیز اشاره کنیم.

کد خبر 505040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حسین علیمحمدی IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    9 11
    نوت ۹ پورو از پکو اکس ۳ بهتره یک کیفیت ساخت نوت۹پورو بهتره نوت ۹ داغ نمیکنه پکو داغ می‌کنه وقتی صدای پکو زیاد میکنی پشت پکو بدجور میلزه ضخامت پکو پیشتره سنگین تره برای خرید نوت ۹پورو استفاده کردن بهتره
  • محسن IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    9 2
    پوکو x3 مانند نداره واقعا جایه تعجب داره با این همه امکانات در حد پرچم دار این قیمت ؟؟؟
  • مصطفی IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 6
    دوربین سیزده
  • گوشی باز حرفه ای IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    6 0
    من پوکو هر دو مدلو دارم ، فقط روی کاغذ کاربردین ، پایه اولیش هنگ کردن و ناکارامد با اون لانچر انحصاریش که کارنامشو اورده پائین، در کل گوشی با این هزینه بالانس نیس.
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    4 2
    نوت ۹پرو ۶۶دقیقه شارژ کامل میشه
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    5 5
    پوکو ها خیلی ضعیف هستند. به نظر من ردمی صنعتی تر از پوکو‌ هست
  • ناشناس IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    8 4
    سلام به نظرتون پوکو ایکس تری بهتره یا نوت 9 پرو
  • Saeed IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    9 6
    نمیدونم چرا اینقدر ردمی ۹ پرو و میکوبید؟ چرا از ایرادات پوکو ایکس ۳ حرفی نمیزنید؟ از داغ کردن از هنگ کردناش از لرزش زیاد موقع انتهای صدای موزیک از پلاستیک بودن قاب پشتیش درحالیکه نوت ۹ پرو قاب پشتش هم گوریلا گلس پنج هست .
  • ......... IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    28 0
    کاش قیمتشون رو هم مقایسه میکردین.
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    6 7
    گوشی نوت ۹ پرو دارم انصافا راضی م خیلی خوبه
  • الهه IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    9 2
    سلام. یکی راهنمایی کنه نوت 9بهتره با پوکو x3؟
    • تیام IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      9 1
      سلام من پوکوx3 دارم عالیه بهتر از شیائومی ست حتا با هم کنار هم مقایسشون کردم پوکو عالیه