شهرداری در فرایند توسعه شهری با شورای شهر بیشتر همکاری کند

رئیس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری در فرایند توسعه شهری همکاری بیشتری با شورای شهر، این نهاد مردمی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی امروز_ یکشنبه ۱۳ تیرماه_ در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: اگر مبنا را تشکیل بلدیه بدانیم، میان شکل‌گیری شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر فاصله زمانی ۱۰۰ ساله وجود دارد که تقریباً شبیه اختلاف میان نسلی و زمانی است که کودکان و والدین گاهاً صحبت یکدیگر را نمی‌فهمند.

وی با بیان اینکه اگرچه شورای شهر مردمی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری است اما با تحقق نیافتن مدیریت یکپارچه شهری، به شورای شهرداری محدوده شده است، اضافه کرد: شهرداری‌ها در عمران شهری موفق بوده‌اند اما این موفقیت همراه با نگاه سنتی حاکم بوده و هرگاه حرف از سیاستگذاری جدید باشد، آنقدر در برابر شوراها مقاومت می‌کنند که قابل فهم نیست.

رئیس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصوبه تشکیل «شهرداری بافت تاریخی» تصریح کرد: جلسات کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی نزدیک به یک سال با حضور متخصصان تشکیل و تجارب ایران و دنیا برای شکل‌گیری این شهرداری مدنظر قرار گرفت تا به یک مصوبه در صحن علنی شورای شهر ختم شد.

وی ادامه داد: قرار بود سازوکار ایجاد شهرداری بافت تاریخی تا پیش از تصویب بودجه ایجاد شود اما این اتفاق نیفتاد و شورا به شهرداری تا پایان اردیبهشت‌ماه فرصت داد که تاکنون صمیمی در این خصوص گرفته نشده است. آیا قرار نیست تصمیم به اجرای مصوبه شورا گرفته شود؟

طغیانی ابراز امیدواری کرد: شهرداری در فرایند توسعه شهری همکاری بیشتری با شورای شهر، این نهاد مردمی داشته باشد.

کد خبر 505005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.