استفاده از هوش مصنوعی در سیستم جدید قطار برلین

مقامات برلین در آلمان از ایجاد سیستم‌های راه‌آهن خودکار و دیجیتالی در آینده نزدیک خبر داده‌اند و قرار است طی پروژه‌ای بلندپروازانه از هوش مصنوعی در قطارهای منطقه مسکونی زیمنسشتات بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار برلین در دوم ماه ژوئن تعهدنامه‌ای امضا کرد که بر اساس آن قرار شد، سرمایه‌گذاری لازم برای انجام تحقیقاتی در زمینه ایجاد قطارهای خودکار و مجهز به هوش مصنوعی در سکونتگاه زیمنسشتات در اختیار پژوهشگران قرار گیرد. به زودی قطارهای این منطقه مسکونی از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی موانع و تغییرات زیرساختی در مسیر حرکت خود بهره خواهد گرفت که در نتیجه این امر، امنیت مسافران نیز تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد.

مقامات برلین در نظر دارند از طریق دیجیتال‌سازی و استفاده از هوش مصنوعی در سیستم راه‌آهن زیمنسشتات، زمینه را برای توسعه مدرن و پایداری هر چه بیشتر بخش وسیع اشپاندائو، در اطراف آن را فراهم آورند و در این منطقه بزرگ، کار، تحقیق و زندگی را با یکدیگر تلفیق کنند. این افراد قرار است تا سال ۲۰۳۰، تکنولوژی‌های بیشتر و جدیدتری را به این منطقه وارد کنند و بیش از ۷۰ هکتار فضا را به پیاده‌سازی پروژه‌های مدرن دیجیتالی اختصاص دهند.

استفاده از هوش مصنوعی در سیستم راه آهن زیمنسشتات در قطارهایی پیاده خواهد شد که مسیری به طول چهار کیلومتر و ۵۰۰ متر را سپری می‌کنند. جالب است بدانید که این مسیر از دهه ۱۹۸۰ مسدود بوده و هیچ ترددی از طریق آن صورت نگرفته است، با این حال، در زمان‌های قدیم با هدف پیوند زیمنسشتات به مرکز شهر برلین احداث شد. اکنون مقامات پایتخت آلمان تصمیم گرفته‌اند از این مسیر نه تنها به منظور بررسی عملکرد قطارهای خودکار بهره گیرند، بلکه تردد را برای مردم ساکن در منطقه مسکونی زیمنسشتات به سمت برلین تسهیل کنند.

در پروژه جدید برلین، یک قطار دوقلوی دیجیتال ساخته خواهد شد که اطلاعات مربوط به نوع معمولی آن را در بخش‌های داخلی و بیرونی و همچنین محیط اطراف و زیرساخت‌ها مورد استفاده قرار می‌دهد. اطلاعات مربوطه نیز از طریق تلفیق داده‌های ذخیره شده و کنونی از سیستم‌های سنسور مختلف در مسیرهای تردد و همچنین قطارها جمع‌آوری می‌شود.

استفاده از هوش مصنوعی در سیستم جدید قطار برلین

کد خبر 504979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.