اصفهان با پورتو پرتغال و حیدرآباد هند خواهرخوانده می شود

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: امیدواریم به زودی شاهد امضای ۲ قرارداد خواهرخواندگی با شهرهای حیدرآباد هند و پورتو پرتغال باشیم که مراحل آن نیز به پیش رفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" ‏روز من فرخنده شد مانند جشن نوبهار
تا تو را گفتم دو مدحت در دو جشن مهرگان

عرض کردم هر دو خدمت را به شرط بندگی
آن یکی اندر سمرقند آن دگر در اصفهان

به افتخار اصفهان
به افتخار سمرقند

دو یادگار از قلب تاریخ، دو مروارید در قلمرو تمدنی زبان فارسی، دو شهر ارزشمند در مسیر جاده ابریشم و دو شهر مسلمان دیروز به صورت رسمی با امضای تفاهم نامه در ارتباط مجازی شهرداران به عنوان خواهرخوانده همکاری‌های خود را آغاز خواهند کرد تا عمق دوستی و همکاری‌ها بین دو شهر و مردمانشان بیشتر شده و در زمینه مختلف به ویژه فرهنگی، هنری، اقتصادی، علمی و غیره توسعه یابد.

بعد از سال‌ها، یک خواهرخوانده جدید به لیست ۱۳ خواهرخوانده اصفهان اضافه شد که این مهم از افتخارات اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان است و امیدواریم به زودی شاهد امضای دو قرارداد خواهرخواندگی با شهرهای حیدرآباد هند و پورتو پرتغال باشیم که مراحل آن نیز به پیش رفته است.

از همه همکاری‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ویژه جناب آقای نیرآبادی سفیر محترم کشورمان در ازبکستان، جناب آقای سالاریان مدیر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان، از همه توجه شهردار اصفهان جناب آقای دکتر نوروزی و اعضای شورای اسلامی شهر در دوره پنجم به توسعه دیپلماسی شهری و تلاش‌های ویژه همکاران در اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان به ویژه خانم بهناز عابدی که پیگیری این پرونده را تا رسیدن به مرحله امضای دیروز به پیش برد و دیگر تلاشگران و عزیزان در این عرصه، ممنون و سپاسگزارم. "

اصفهان با پورتو پرتغال و حیدرآباد هند خواهرخوانده می شود

کد خبر 504978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.