مدیریت آینده طرح‌های مصوب شورای پنجم اصفهان را پیگیری و اجرا کند

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار و توجه به عدالت فضایی از دست‌آوردهای دوره پنجم مدیریت شهری بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز_ یکشنبه ۱۳ تیرماه_ در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های مناسب فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار و توجه به عدالت فضایی از دست‌آوردهای دوره پنجم مدیریت شهری بود، اظهار کرد: از آن جمله می‌توان به احداث سینما بهمن و سینما مهتاب، فرهنگسرای استاد مظاهری، طرح توسعه کتابخانه مرکزی، ساماندهی تالار هنر، ایجاد بلک باکس‌هایی در پردیس هنر برای استفاده هنرمندان، تجهیز و ساماندهی بیش از ۵۰ مجموعه فرهنگی در سطح مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان و پروژه‌های شهر دوستدار سالمند از جمله پویش صندلی و مناسب سازی محلات برای سالمندان نام برد.

وی افزود: از زیر ساخت‌های ورزشی مناسب در مناطق مختلف به ویژه در منطقه ۱۴، می‌توان به ورزشگاه رستم، ورزشگاه سهراب و ورزشگاه آیلین ملکیان در منطقه ۵ و ورزشگاه دستگرد و شفق اشاره کرد. ساماندهی مجموعه‌های ورزشی و ساماندهی و احداث زمین‌های روباز ورزشی که حدود ۲۵ مورد از آن به انجام رسیده و برخی نیز در حال اجرا است، از دیگر اقدامات در این زمینه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ایجاد فضاهای بازی کودکان در شهر جهت دریافت نشان شهر دوستدار کودک و طرح اتاق مادر و کودک در فضاهای بزرگ و ساخت فرهنگسراهای مادر و کودک نیز در چهار سال گذشته اجرا شد.

وی ادامه داد: برای اولین بار بودجه‌ریزی مشارکتی در دستورکار شهرداری قرار گرفت تا شهروندان محلات با توجه به نیازهای خود تعیین کننده مصارف این بودجه باشند.

روشن اضافه کرد: آمایش مشارکت‌های اجتماعی جهت کاراتر شدن فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و ایجاد سامانه شهروند داوطلب و همچنین لایحه آئین نامه اجرایی طرح ترویج، حمایت و توسعه فعالیت‌های داوطلبانه سازمان‌های مردم نهاد نیز مورد حمایت مدیریت شهری قرار گرفت.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان توسعه باغ‌های بانوان، تهیه اطلس آمایش زنان، تهیه شیوه نامه سلامت اجتماعی زنان شهر و ساخت مرکز توانمند سازی بانوان در باغ فدک را از جمله اقدامات در حوزه زنان نام برد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد در این دوره از مدیریت شهری افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، جشنواره ادبی جمال زاده، آئین راه اندازی طرح گذرهای فرهنگی اصفهان، بزرگداشت شخصیت‌های بزرگ فرهنگی مانند شهید بهشتی، امیر قلی امینی، دکتر کتابی دکتر ایران کلباسی و دکتر ضیا موحدی، رویدادهای ورزشی مانند جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان و تجلیل از شهروندان افتخارآفرین همگی در این دوره اجرا شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح ایجاد پردیس موسیقی هم اکنون در مرحله طراحی است و بودجه لازم برای احداث آن مصوب شده است. البته طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در این دوره تصویب و آغاز شده است که بودجه لازم برای آن مصوب شده و هنوز در مراحل اولیه است. طراحی پروژه‌های ارزشمندی مانند تئاتر شهر در چهارباغ که در مرحله اخذ مشارکت است.

وی خاطر نشان کرد: پروژه پردیس موسیقی در منطقه پنج، مسیر گردشگری ادبی صائب در منطقه یک، مسیر گردشگری کمال اسماعیل در منطقه سه، مرکز مهارت آموزی بانوان در منطقه ۱۴، ایجاد کراس آور در ایستگاههای مترو از جمله طرح‌هایی است که مراحل طراحی آن انجام شده است و تکمیل و به بار نشستن این طرح‌ها به پیگیری اعضای شورا در دوره پیش‌رو نیاز دارد.

کد خبر 504956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.