نیروگاه ۲۶۰ کیلوواتی، برق ۸۵۰۰ پایه روشنایی میدان میوه و تره بار را تامین می کند

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: اگر هر سال بر روی سقف تالارهای میدان پنل‌های خورشیدی نصب شود در آینده می‌توان نیروگاه شش مگاواتی را در میدان مرکزی میوه و تره بار ایجاد کرد که امکان تولید سالانه ۵۵۰ هزار کیلووات ساعت برق را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مجیری امروز _یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰_ در آئین افتتاح تالار ۲۵ میدان مرکزی میوه و تره بار، احداث نیروگاه ۲۶۰ کیلوواتی خورشیدی و دیگر پروژه‌های عمرانی و خدماتی سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال اظهار کرد: بهار سال ۱۳۷۳ میدان مرکزی میوه و تره بار در محل فعلی ایجاد شد که در آن زمان جمعیت شهر اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود که با توجه به افزایش جمعیت توسعه میدان ضرورتی انکارناپذیر بود.

وی افزود: در سال‌های اخیر تالار شماره ۲۶ در میدان مرکزی میوه و تره بار ایجاد شد و امروز شاهد افتتاح تالار شماره ۲۵ هستیم و تا پایان سال جاری نیز تالار شماره ۲۴ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: با افزوده شدن تالارهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ درواقع سه تالار ۲۸ غرفه‌ای به ظرفیت‌های میدان مرکزی میوه و تره بار اضافه می‌کند.

وی با اشاره به احداث نیروگاه خورشیدی بر روی سقف تالار ۲۵ میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: این نیروگاه ۲۶۰ کیلوواتی به عنوان نخستین نیروگاه خورشیدی برای اولین بار در کشور بر روی سقف تالار ۲۶ ایجاد شده است.

مجیری با بیان اینکه کشور ایران به لحاظ تابش خورشید موقعیت بسیار مناسبی دارد که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود، ادامه داد: اگر هر سال بر روی سقف تالارهای میدان پنل‌های خورشیدی نصب شود در آینده می‌توان نیروگاه شش مگاواتی را در میدان مرکزی میوه و تره بار ایجاد کرد که امکان تولید سالانه ۵۵۰ هزار کیلووات ساعت برق را دارد.

وی با اشاره به بازگشت سرمایه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی پس از چهار سال گفت: با استفاده از نیروگاه خورشیدی می‌توانیم معادل ۶۱ هزار لیتر بنزین در سال صرفه‌جویی داشته باشیم؛ نیروگاه خورشیدی ۲۶۰ کیلوواتی میدان مرکزی میوه و تره بار می‌تواند برق هشت هزار و ۵۰۰ پایه روشنایی را در روز تأمین کند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به مسقف کردن قسمت شرقی محوطه سبزی میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان گفت: این پروژه با متراژ چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع انجام شد تا کشاورزانی که در این محل محصولات خود را به طور مستقیم عرضه می‌کنند فضای بهتری برای فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز عملیات عمرانی تالار ۲۳ به عنوان بارانداز شیلات در مرکز کشور آغاز می‌شود که برای احداث آن ۲۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مجیری با بیان اینکه در قسمت جنوبی میدان مرکزی میوه و تره بار عملیات احداث سوله‌های ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ آغاز شده است، گفت: این سوله‌ها که می‌تواند جهت سورکینگ، بسته بندی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار گیرد سال آینده افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز ۳۲ میلیارد تومان پروژه افتتاح و عملیات عمرانی ۵۵ میلیارد تومان پروژه دیگر نیز آغاز شده است.

کد خبر 504950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    آفرین بردیشنهادتو چقد متفکری خدارو شکر بعداز چهلودوسال بیدارشدی چه عجب مغزتون یه تکونی خورد
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    اگر مجتمع های صنعتی تجاری برای خود نیروگاه اختصاصی بزنند و برق اضافی بفروشند هم مشکل خود را حل می کنند و کمک به برق کشور و صادرات برق