کنگره بررسی چالش‌های توسعه اصفهان برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به برگزاری کنگره "اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو"، گفت: هدف اصلی کنگره بازشناسایی ظرفیت‌های مختلف اصفهان در حوزه پذیرش گردشگر، خدمات سلامت و ارائه آن به دیگر استان‌ها است که برای تحقق این هدف دبیرخانه توسعه ملی نیز تأسیس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی ابطحی امروز_ یکشنبه ۱۳ تیرماه_ در نشست خبری کنگره «اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو» با بیان اینکه استان اصفهان هیچگاه به فکر سهم خواهی نبوده، اظهار کرد: این استان در تربیت نیروی انسانی خلاق و رشد و بالندگی ایران زمین نقش بسزایی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های استان اصفهان در زمره برترین مراکز علمی کشور و از آن جمله دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه فناوری یکی از برترین دانشگاه‌های ایران است، ادامه داد: سهم ۱۵ درصدی اصفهان در توسعه علمی ایران مرهون تربیت ۱۰ درصد نیروی دانشگاهی کشور است.

ابطحی با بیان اینکه نقش استان اصفهان در آموزش عالی و توسعه صنایع مادر کم نظیر است، ادامه داد: مواد اولیه صنایع کشور در این استان تأمین می‌شود. اصفهان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی پیشگام و در انواع هنر صاحب سبک است.

دبیر کنگره «اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو» با اشاره به جایگاه استان اصفهان در صنعت گردشگری، گفت: اصفهان بسیار مهاجرپذیر است و مهاجران در این استان هیچ احساس غربت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه چالش‌های استان باید بازشناسایی شود، تصریح کرد: استان اصفهان چالش‌های بزرگی را تجربه کرده است؛ این چالش‌ها شامل بحران کم آبی، فرونشست زمین، عدم توجه سرمایه‌گذاران به این استان و حتی فرار نخبگان است. برای رفع این مشکلات باید به نسل جوان تکیه کرد و برای این منظور حفظ سرمایه‌های انسانی در اصفهان و توسعه تکنولوژی‌ها ضروری است.

ابطحی با اشاره به برگزاری کنگره "اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو"، گفت: هدف اصلی کنگره بازشناسایی ظرفیت‌های مختلف اصفهان در حوزه پذیرش گردشگر، خدمات سلامت و ارائه آن به دیگر استان‌ها است. برای تحقق این هدف دبیرخانه توسعه ملی نیز تأسیس خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی با تاکید بر اینکه کنگره "اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو" یک همایش مردمی است، گفت: این کنگره از ۲۲ تا ۲۴ تیرماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

سندروم "اصفهان برخوردار"

علی اهون‌منش، دبیر علمی کنگره "اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو" در ادامه این نشست خبری با تاکید بر ظرفیت‌های استان اصفهان، گفت: در این کنگره قصد داریم بدون اغراض سیاسی سندروم " اصفهان برخوردار" را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه در این کنگره تجربه استان اصفهان در زمینه توسعه را در اختیار سایر استان‌ها قرار می‌دهیم، عنوان کرد: این استان در زمینه‌های مختلف دستاوردهای زیادی دارد.

کد خبر 504922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.