متناسب سازی حقوق بازنشستگان برای سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر انجام شد

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان برای سه میلیون و ۶۰۰ هزار نبازنشسته اجرا شد که با احتساب اعضای خانواده ۱۰ میلیون نفر را شامل می‌شود، اطلاع رسانی لازم را انجام داده و مستمری بگیران را از نحوه اجرای متناسب سازی، نحوه محاسبه و برقراری آن آگاه کنیم.

به گزارش ایمنا، علی جهانی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک جامعه آماری ۴۵ میلیون نفری را تحت پوشش دارد، بنابراین نیاز است با تمام مخاطبان و ذی نفعان خود در تعامل و ارتباط باشد.

وی افزود: در تأمین اجتماعی با سه سطح از مخاطبان مواجه هستیم؛ بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان و کارفرمایان؛ ضرورت دارد تعامل و ارتباط با شرکای اجتماعی را در هر سه سطح یاد شده گسترده کنیم.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه ضمن برگزاری جلسات حضوریِ ضروری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فضای ارتباطات غیرحضوری و الکترونیک را نیز تقویت کرده و توسعه داده‌ایم، گفت: از این جهت ۴۰ برنامه تخصصی و عمومی را در حوزه ایجاد شناخت، تعامل، رفع مسائل و مشکلات جامعه کارفرمایی، کارگری و بازنشستگان در دستور کار قرار دادیم و ۱۰ شبکه ارتباطی را در فضای مجازی برای چهار گروه کارفرمایان، صنوف، بازنشستگان و کارگران و بیمه شدگان راه اندازی کرده‌ایم.

جهانی ادامه داد: نمایندگان این اقشار، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، گروه‌ها و کانون‌های مرتبط مسائل و مشکلات موجود را تبیین می‌کنند و ما گزارشات لازم را به بدنه اجرایی و عملیاتی سازمان منعکس می‌کنیم تا در جریان بررسی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ ارتباط ما با جامعه گسترده مخاطبان یک ضرورت است، تصریح کرد: به عنوان مثال تلاش کردیم در بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان که سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در بر می‌گیرد و با احتساب اعضای خانواده ۱۰ میلیون نفر را شامل می‌شود، اطلاع رسانی لازم را انجام داده و مستمری بگیران را از نحوه اجرای متناسب سازی، نحوه محاسبه و برقراری آن آگاه کنیم.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: ارتباط و تعامل ما با جامعه هدف، یک تعامل دائمی، هدفمند و پایدار است و در هر شرایطی باید این پایداری و ارتباط، پایدار و برقرار بماند. هرچند در شرایط ناشی از کرونا سعی شده بخشی از تعاملات در فضای مجازی دنبال شود. ما نیازسنجی و مخاطب محوری را با محوریت شناخت همه جانبه و توجه به امر پژوهش در این حوزه در دستورکار قرار دادیم و از همه عناصر و ابزارهایی که در اختیار است استفاده کردیم تا به رشد و ارتقای این تعاملات کمک کنیم.

جهانی درباره برنامه‌های فرهنگی این سازمان برای بازنشستگان گفت: یکی از برنامه‌های ما اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس بود. این آمادگی وجود دارد که هر زمان پروتکل‌های بهداشتی اجازه دهد این اعزام از سر گرفته شوند. از حیث اعتبارات مشکلی نداریم و اعتبارات لازم پیش بینی شده است. باید ببینیم طی ماه‌های آینده وضعیت شیوع کرونا به چه ترتیب خواهد شد، بسیاری از استان‌ها در وضعیت قرمز هستند و افرادی هم که اعزام می‌کنیم از طیف بازنشستگان و جزو گروه‌های آسیب پذیرند و این ملاحظه جدی را داریم و باید از مستمری بگیران محافظت کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌های جایگزین در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: اگر امکان برگزاری برنامه‌ای در قالب فضای مجازی بوده انجام شده است و مابقی که نیازمند تجمع و گردهمایی است نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 504907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.